پوتین: سکوت در برابر آزمایشات دفاع موشکی، مسابقه تسلیحاتی را به همراه خواهد داشت

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: سکوت در برابر آزمایشات دفاع موشکی، مسابقه تسلیحاتی را به همراه خواهد داشت
پوتین: سکوت در برابر آزمایشات دفاع موشکی، مسابقه تسلیحاتی را به همراه خواهد داشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، به انتقاد از سکوت عمومی جهان در قبال شلیک موشک های بالستیک و همچنین بهانه سازی به خاطر ایران پرداخت. به عقیده وی، این امر موجب ایجاد مسابقه تسلیحاتی در جهان می گردد.

به گزارش اسپوتنیک، پوتین در کنفرانس مطبوعاتی رسانه های جهان در چارجوب "همایش بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ" SPIEF، در خصوص سیستم دفاع موشکی آمریکا گفت: "گویا من فقط در این مورد صحبت می کنم و دیگران دوباره آن سکوت کرده اند، گویا هیچ کس نمی داند چه اتفاقی دارد می افتد. چرا شما همه ساکت شده اید، وضعیت بدتر می شود و همه این ها موجب تسریع مسابقه تسلیحاتی می گردد".

رئیس جمهور روسیه در ادامه افزود، این وضعیت باعث می شود روسیه به طور مداوم به فکر بیفتد که چگونه باید پاسخگو باشد: " ما (روسیه) فکر می کنیم، نیاز به بهبود تجهیزات لازم برای غلبه بر سیستم دفاع موشکی داریم. این امر موجب مسابقه تسلیحاتی می شود. روسیه همواره به این فکر می کند که چگونه با اطمینان، امنیت خود را حفظ کند. فکر ما این است که چگونه در شرق دور از تهدید ها جلوگیری نماییم".

پوتین در پایان سخنان خود گفت: "هنگامی که سخن از سیستم دفاع موشکی آمریکا در اروپا می آید، فورا ایران را خطاب قرار می دهند،  که این کار به خاطر جلوگیری از برنامه هسته ای ایران و تهدیدات ظاهرا ناشی از ایران می باشد…. در حال حاضر توافق با ایران به سر انجام رسیده است، هیچ تهدیدی وجود ندارد، جامعه بین المللی توافق کردند که کنترل را در دست بگیرند، آژانس بین المللی انرژی اتمی این موضوع را تایید می کند، اما شلیک سیستم دفاع موشکی و دیگر سازه های آن با سرعت بسیار در حال انجام است. در نتیجه (سیستم دفاع موشکی آمریکا در اروپا) در برابر چه کسی قرار گرفته است؟".

برنامه های "همایش بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ" SPIEF از امروز اول ژوئن به طور رسمی در سن پترزبورگ با حضور رئیس جمهور روسیه افتتاح شد. 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала