بازتاب تب شایع شده کریمه کنگو در شبکه های اجتماعی (ویدئو،عکس)

© Sputnik / Sergey KrivosheyevУчения по защите от химического и ядерного заражения
Учения по защите от химического и ядерного заражения - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، هر سال در فصل گرما برخی بیماری ها شایع می شوند که تب خونریزی دهنده "کریمه کنگو" یکی از آنها می باشد.

طبق آمارهای گفته شده، امسال این بیماری در ایران تقریبا ۲۸ نفر را مبتلا کرده است.
تصویری در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که فرد مبتلا به این بیماری را که جان باخته است بطور خاصی دفن می کنند تا ویروس آن دیگر افراد را مبتلا نکند.

#تشييع #جنازه #تب #كريمه #كنگو #گوشت #گوسفند #واگير #مرض #مريض

Публикация от Mahshar (@gizmiz21) Май 28 2017 в 2:20 PDT

در تصویر منتشر شده این فرد مرحوم اولین نفری است که مشکوک به داشتن تب "کریمه کنگو" بوده است و با مراقبت های ویژه بهداشتی دفن شده است.

روش عجیب دفن اولین قربانی تب کریمه کنگو در ایران ⬇. ⬇. ⬇. ⬇ ⬇. ⬇. ⬇. ⬇. ⬇. ⬇. ⬇. ⬇. ⬇. ⬇. ⬇. ⬇. ،تب کریمه کنگو یک بیماری حاد بوده که تب شدید و خونریزی فراوان به همراه داشته که ازطریق گزش کنه، تماس با خون، ترشحات لاشه دام و یا  انسان آلوده منتقل می‌شود. این بیماری اولین بار در سال ۱۹۴۴ در کریمه اوکراین مشاهده شد و نام تب خونریزی دهنده برای آن اعلام گردید. در سال ۱۹۶۹ معلوم شد پاتوژن ایجاد کننده تب خونریزی دهنده کریمه کنگو مشابه همان بیماری است، که در سال ۱۹۵۶ در کنگو مشاهده شده بود، ازاینرو ارتباط این دو مکان و بیماری باعث بوجود آمدن  اسم فعلی شد. CCHF در انسان بیماری شدیدی همراه با مرگ و میر حدود ۳۰ ٪ ایجاد می‌کند و شیوع بیمارستانی آن نیز بسیار بالا می‌باشد. توجه داشته باشید که بر اساس هشدار وزارت بهداشت، به منظور احتیاط و جلوگیری از ابتلا به این بیماری باید از خرید گوشت هایی که فاقد مهر سازمان دامپزشکی هستند خودداری نمود. بر اساس گزارشات به دست رسیده اولین قربانی این بیماری خطرناک و واگیر دار در شهر اصفهان مشاهده شده که جنازه بیمارِ از دست رفته درون وکیوم و پس از آن تابوت پلاستیکی پِرِس شده ، 3 متر زیر زمین با شفته آهک دفن می شود، میزان سرایت این بیماری مهلک به اندازه ای است که حتی در هنگام دفن این شخص هیچکس تا فاصله 10 متری آن هم حضور نداشت. لازم به ذکر است که مرگ قربانی بر اثر ویروس تب کریمه کنگو در شهرستان دیزچه توسط رئیس مرکز بهداشت شهرستان مبارکه تایید شده است که ظاهرا 10روز قبل در پی ذبح یک گوسفند به ویروس مبتلا گشته و پس از چند روز بستری شدن در بیمارستان خانواده اصفهان جان خود را از دست داد و در آرامستان دیزچه به روشی که مشاهده می کنید دفن شد. #khamenei #khamenei_ir #دفن #اولین #قربانی #تب #کریمه_کنگو #ایران #عجیب #تب_کریمه_کنگو #بهداشت #گوشت #دام #طیور #قصاب #کشتار #کشتار_گاه #followforfollow #follow4follow

Публикация от حفاظت_سیاسی_ایران (@protection_political_ir) Май 28 2017 в 10:32 PDT

گفته شده است که این یک بیماری ویروسی است که نوعی کنه سخت هم مخزن و هم ناقل آن می باشد. این ویروس می‌تواند علاوه بر انسان حیوانات را آلوده کند. راه انتقال این ویروس به انسان از طریق تماس با حیوان مبتلا یا کنه آلوده به ویروس می باشد. تماس با فرد مبتلا هم می‌تواند باعث بیماری شود.
این بیماری در شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده ای داشته و بسیاری را نگران کرده است اما با رعایت اصول بهداشتی می توان از ابتلا به آن جلوگیری کرد.
کودکی با خوردن جگر خام پس از عید قربان مشکوک به این بیماری می باشد.
علائم اولیه این بیماری شبیه به آنفولانزا می باشد اما پس از مدتی خونریزی نیز به آن اضافه می شود. به عنوان مثال خونر

یزی از بینی، خونریزی در دستگاه گوارش و مدفوع و…

پزشک نامه 🔴 تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو (شایع در ایران): یک بیماری ویروسی می باشد و همانطور که از نام آن پیداست تب به همراه خونریزی از علایم آن است. در ایران ، سالانه حدود 50 مورد گزارش می شود که بیشتر مربوط به استان #سیستان_و_بلوچستان و به علت ورود غیرقانونی دام ها است. @pzeshkname راه انتقال: گزش توسط کنه ، فرو رفتن سوزن آلوده، در کشتارگاه ها از طریق خون و هوا: علایم بیماری: در ابتدا علایمی شبیه به آنفولانزا طاهر می شود (تب بالا، سردرد، بدن درد ، درد مفاصل و…). پس از مدتی به علت تهاجم ویروس به رگ ها، خونریزی اتفاق می افتد(خونریزی از بینی، استفراغ خونی، خونریزی دستگاه گوارش و مشاهده خون در مدفوع، قرمز شدن صورت ، قرمز شدن چشم ها و…) @pzeshkname درمان: اگر بیماری کنترل نشود علایم شدید تر شده و ر نهایت سبب مرگ می شود. درمان حمایتی شامل برطرف کردن کم آبی بدن (با دادن نرمال سالین) و پلاکت برای جلوگیری از خونریزی است. داروی اصلی بیماری Ribaverin است که در درمان هپاتیت C نیز کاربرد دارد. #پزشکی #پزشک_نامه #سلامت. #کریمه_کنگو #تب_خونریزی_دهنده

Публикация от مجله آموزشی پزشکنامه (@pzeshkname) Ноя 13 2016 в 10:59 PST

یکی از شهروندان ایرانی در "بندر عباس" نیز دچار این بیماری شده و جان باخت. بیشترین علت شیوع این بیماری ورود غیر قانونی دامها می باشد.

 

بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی معتقدند که اطلاع رسانی در خصوص این بیماری و راه های پیشگیری از آن از مهمترین عوامل کنترل این بیماری می باشد.
بعضی از کاربران معتقدند که بسیاری از مردم مخصوصا اهالی روستا که با دام سر و کار دارند باید در این خصوص مطالعه کنند تا از ابتلا به این بیماری و شیوع آن جلوگیری شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала