ایران پروژه اعزام انسان به فضا را لغو کرد

© Photo / NASAایران پروژه اعزام انسان به فضا را لغو کرد
ایران پروژه اعزام انسان به فضا را لغو کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون سازمان فضایی ایران اعلام کرد؛ اعزام انسان به فضا 15 تا 20 میلیارد دلار طی 15 سال هزینه دارد که چنین بودجه ای هیچ زمانی به چنین پروژه‌ای تخصیص داده نشد و اعزام انسان به فضا لغو شده است.

هشتمین نمایشگاه بین المللی هوایی کیش گشایش یافت - اسپوتنیک ایران
سرانجام پروژه اعزام انسان به فضا توسط سازمان فضایی ایران
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، محمد همایون صدر، معاون سازمان فضایی ایران گفت: اعزام انسان به فضا 15 تا 20 میلیارد دلار طی 15 سال هزینه دارد که چنین بودجه ای هیچ زمانی به چنین پروژه‌ای تخصیص داده نشد. همچنان که در 4 سال قبل از دولت یازدهم نیز از 800 میلیارد تومان پروژه مصوب فضایی تنها 80 میلیارد تومان تخصیص داده شد.

محمد همایون صدر ادامه داد: سابقه پروژه اعزام به فضا به زمان تدوین برنامه بلند مدت هواپیمایی و فضایی برمی گردد که در آن زمان برای تدوین برنامه نیاز به شاخص های کمی برای اندازه گیری تحقق برنامه بود که بر آن اساس در حوزه هوایی ساخت سه فروند هواپیمای مسافربری بالای 100 نفر و در حوزه فضایی قراردادن انسان در مدار در نظر گرفته شد.

همایون صدر با بیان اینکه این پروژه متوقف نشده اما اهداف آن تغییر کرده است، گفت: تغییر اهداف به صورت ارسال محموله به مدار و بازگرداندن آن بود که پژوهشگاه هوا فضا در صورت تخصیص منابع مالی در این پروژه پیشرفت خواهد کرد. در واقع در بخش هواپیمایی نیز اهداف بدون توقف با تغییر دستاورد تکنولوژی همراه شد و برای مثال ساخت 3 فروند هواپیمای 100 نفره مسافربری به توانمندسازی تکنولوژی تغییر کرد

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала