آمریکا برای جنگ با روسیه و ایران به چند فروند بمب افکن استراتژیک نیاز دارد؟

© Sputnik / Alexei Druzhininبمب افکن استراتژیک ت.او -160
بمب افکن استراتژیک ت.او -160 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشریه Breaking Defense حساب کرده که ایالات متحده به چند فروند بمب افکن استراتژیک جدید В-21 Raider نیاز دارد. تخمین ها بین 100 تا 165 فروند هستند. طبق برخی از ارزیابی ها برای جنگ احتمالی با روسیه 258 فروند بمب افکن استراتژیک لازم است.

به گزارش اسپوتنیک، سرلشکر آرنولد بانچ، رئیس اداره خرید تسلیحات و تجهیزات نظامی نیروی هوایی آمریکا معتقد است وجود صد فروند بمب افکن استراتژیک کفایت می کند اما همه در این نهاد با وی موافق نیستند.
هفته گذشته سرلشکر جری هاریس، معاون اداره برنامه ریزی، برنامه ها و مطالبات به نماینده کنگره از ایالت ویسکانسن گفت با توجه به بررسی ابعاد و شدت عملیات جنگی در آینده قابل پیش بینی، مناسب ترین تعداد بمب افکن های استراتژیک حداقل 165 فروند است.
طبق تخمین های انجام شده در این کار تحقیق، ی جنگ با روسیه از آمریکا طلب می کند 258 فروند بمب افکن استراتژیک داشته باشد و این رقم در رابطه با ایران 103 است اما در صورت جنگ با کره شمالی وجود 60 بمب افکن استراتژیک برای ایالات متحده کفایت خواهد کرد.
به این ترتیب کارشناسان آمریکایی معتقدند تعداد بمب افکن های استراتژیک В-21 در آینده بسیار نزدیک افزایش می یابد اما میزان بودجه مربوطه فورا بالا نخواهد رفت. فعلا رقم اعتبار تخصیص داده شده برای برنامه تولید В-21 در بودجه نظامی آمریکا در سال 2018 میلادی دو میلیارد دلار است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала