انتقاد شبکه های اجتماعی از مکرون به خاطر سخنان وی درباره خبرگزاری اسپوتنیک

© AFP 2023 / Stephane De SakutinПрезидент Франции Эммануэль Макрон и президент России Владимир Путин в Версальском дворце близ Парижа
Президент Франции Эммануэль Макрон и президент России Владимир Путин в Версальском дворце близ Парижа - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاربران شبکه های اجتماعی از رییس جمهور امانوئل مکرون به خاطر سخنان دوپهلو انتقاد کردند.

به گزارش اسپوتنیک، در نشست خبری که پس از اتمام مذاکرات وی با رهبر روسیه انجام گرفت، مکرون از خبرگزاری راشا تودی و اسپوتنیک به گفته وی «نشردهندگان اخبار جعلی» هستند، انتقاد کرد. مکرون همچنین اظهار کرد که شک دارد کارکنان این دو رسانه روزنامه نگار باشند.

بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی به رییس جمهور فرانسه یادآوری کردند که در جریان کمپین انتخاباتی نشریات فرانسوی علنا از وی حمایت می کردند، بنابراین آنها نمی توانند نمونه روزنامه نگار بدون غرض  و غیرمتعصب باشند. برخی نیز گفته اند که «دوستان میلیاردر» مکرون صاحبان رسانه های بزرگ در کشور هستند.

کاربران شبکه های اجتماعی عمدتا به سخنان مکرون واکنش نشان داده اند. بسیاری نیز در زیر سخنان مکرون پاسخ خود را نوشته اند. یکی از شهروندان فرانسه نوشته است: جالب است که آیا مکرون مطالب نشریات تبلیغاتی که در زمان کمپین او فعالیت می کردند را نخوانده است؟»

یکی از کاربران نیز نوشته است: «نظرتان درباره رسانه های دوستان میلیاردتان که برای کمپین انتخاباتی شما تبلیغ می کردند چیست؛ Le Monde, Le Point, LObs, BFMwc.

​Quand des organes de presse répandent des contre-vérités infamantes, ce ne sont plus des journalistes: ce sont des organes d'influence.

دیگر می نویسد: «وقتی مکرون می گوید راشا تودی و اسپوتنیک ابزارهای تبلیغاتی هستند، من یاد صفحه اول نشریه لیبراسیون می افتم» وی همچنین تصویر صفحه اول این نشریه که هیچ چیز غیر از تصویر مکرون و شعار «هرکار دوست دارید انجام دهید، اما به مکرون رای بدهید» را در صحفه خود منتشر کرده است.     

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала