امریکایی ها از پوتین می ترسند

© AP Photo / J. Scott ApplewhiteСенатор Джон Маккейн
Сенатор Джон Маккейн - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جان مک کین سناتور جمهوری خواه امریکا در گفتگوی اخیر خود با یکی از کانال های خبری استرالیا خطر ولادیمیر پوتین را با داعش مقایسه کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سناتور جمهوری خواه امریکا نسبت به خطرات ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه تاکید کرده و اظهار کرد که قابلیت روس ها در انجام کارهای خطرناک از داعش نیز بیشتر است. وی در تایید سخنان خود از پرونده ارتباط کوشنر داماد دونالد ترامپ با روسیه و یا دخالت های این کشور در انتخابات ریاست جمهوری امریکا در راستای نابودی دموکراسی در امریکا مثال زد.

مک کین ادعا می کند که روس ها در همه امور دخالت می کنند و حتی قصد تاثیرگذاری بر نتیجه انتخابات اخیر فرانسه را نیز داشته اند. وی از پوتین به عنوان رهبری نام برد که اوکراین را تجزیه کرده و به دنبال اشغال منطقه حوزه بالتیک و بازپس گرفتن آن از ناتو است.

سناتور امریکایی تاکید کرد که در پاسخ به تلاش های روسیه برای دخالت در انتخابات امریکا به زودی تحریم هایی گریبان این کشور را خواهد گرفت و این در حالی است که هنوز مدارکی دال بر موفقیت روس ها در تلاششان برای تاثیرگذاری بدست نیامده است.

مقام های حزب دمکرات و سازمان های امنیتی آمریکا روسیه را متهم می کنند که با نفوذ سایبری و سرقت و افشاء ایمیل ها در جریان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، به پیروزی ترامپ کمک کردند.اتهامی که ترامپ و روس ها آن را رد می کنند.

گفتنی است که امریکا از زمان انتخابات ریاست جمهوری پیوسته موضوع دخالت روسیه در این پروسه را تکرار کرده اما تا کنون هیچ سند و مدرکی برای تایید اتهامات ارایه نکرده است. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала