راه اندازی کمیسیون مرزی بین اسلام آباد و تهران

© Fotolia / Peyman Kaiediورود کشتی های جنگی ایران به اقیانوس اطلس
ورود کشتی های جنگی ایران به اقیانوس اطلس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران و پاکستان پس از بالاگرفتن تنش های ناشی از کشته شدن 9 سرباز ایرانی در مرز دو کشور طی ماه آوریل سال جاری، برای تشکیل کمیسیون جدید نظارت بر مرزها توافق کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری نیودهلی تایمز، این تصمیم بعد از کشته شدن 9 سرباز ایرانی در مرز بین دو کشور در ماه آوریل سال جاری اتخاذ شده است. این کمیسیون با حضور چهار نماینده از هر کشور در ماه مه دیدار کرده و در خصوص عدم تکرار حوادث اخیر گفتگو خواهند کرد. در صورتی که شکایات ادامه پیدا کنند، می توان را به شکایت در سطح محلی و در صورت لزوم سطح سیاسی تفکیک کرده، به سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر پاکستان اطلاع داد.

این توافقات دو هفته بعد از کشته شدن 9 مرزبان ایرانی در زمان حرکت ایشان با پاترول در حومه شهر سیستان و بلوچستان استان جنوب غرب ایران در حوالی مرز ایران با پاکستان صورت گرفته است.

تهران اعضای گروهک شبه نظامیان سنی «جیش العدل» را در این حمله تروریستی محکوم کرده و اعلام کرد که مهاجمان پس از انجام این حمله به پاکستان گریخته اند. یک روز پس از وقوع حمله در روز 27 آوریل، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که پاکستان باید در قبال حملات تروریستی سازماندهی شده از داخل خاک این کشور پاسخگو باشد».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала