سفیر امریکا: کفه ترازوی مناسبات روسیه و امریکا دایم بالا و پایین می رود

© Sputnik / Sergey GuneevПосол США в Российской Федерации Джон Теффт
Посол США в Российской Федерации Джон Теффт - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر امریکا در فدراسیون روسیه مناسبات امریکا و روسیه را به کفه ترازویی تشبیه کرد که همکاری و رقابت در دو طرف آن پیوسته بالا و پایین می روند.

به گزارش اسپوتنیک، جون تیفت سفیر ایالات متحده امریکا در فدراسیون روسیه ابراز امیدواری کرد که گفتگوها بین امریکا و روسیه ادامه یافته و با تبادلات فرهنگی به درک متقابل دست پیدا کنند.

جون تیفت در کنفرانس بین المللی «گفتگوی فورت-روس» در شهر پسکوف اظهار کرد: «مناسبات امریکا و روسیه فراز و فرودهایی داشته است، اما به اعتقاد من، این مناسبات تقریبا در سطح همکاری و رقابت حفظ شده اند».

سفیر امریکا در ادامه تاکید کرد که طی 45 سال گذشته منابع دیپلماتیک بارها شاهد بوده اند که تبادلات فرهنگی به درک متقابل و اعتماد سازی بین مردم دو کشور مساعدت کرده است.

وی همچنین گفت: «ما با درک درست از یکدیگر قوی تر شده و نه تنها تفاوت هایمان را احساس می کنیم که حتی با هم متحد نیز می شویم».

دیپلمات امریکایی در ادامه تاکید کرد: «در شرایط امروز که اقتصاد با آهنگ بی سابقه و ریسک های تهدیدات جهانی روبروست، این همکاری و درک متقابل اهمیتی بیش از پیش پیدا می کند»

میخاییل شویدکوف نماینده ویژه روسیه در امور همکاری های فرهنگی نیز به نوبه خود ابراز امیدواری کرد که روابط فرهنگی بین روسیه و امریکا علیرغم اختلاف نظرهای سیاسی توسعه پیدا کند.

میخاییل شویدکوی در ادامه گفت: «هر مانع سیاسی که در زندگی سیاسی وجود داشته باشد، به اعتقاد من، امروز باید این مساله را در نظر گرفت که شرایط سخت تر از گذشته و حتی زمان جنگ سرد است. با این وجود، مناسبت بین مردم نشان می دهند که مردم هر دو کشورنسبت به هم دشمنی نداشته و حتی آماده همکاری هستند و خواست مردم بیش از هر چیز اهمیت دارد».

شویدکوی همچنین افزود: « برگزاری کنفرانس روسیه — امریکا سیگنال مثبتی برای فضای اطلاع رسانی خصمانه است زیرا در فضای رسانه ای جریان های ضد روسی به وضوح مشاهده می شوند».

نشست «گفتگوی فورت — روس» سال 2012 با حضور وزرای خارجه دو کشور به عنوان کارشناسان غیردوستی برای طرح و بررسی تعاملات تجاری — اقتصادی و فرهنگی — انسانی بین روسیه وامریکا آغاز بکار کرده است.

پیشتر این دیدار در دانشگاه اتسنفورد امریکا برگزار می شد، اما برای اولین بار این کنفراس در شهر پسکوف در موزه — کاخ ایزبورسک روسیه برگزار شده است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала