نخستین سفرهای خارجی روسای جمهور آمریکا پس از ورود به کاخ سفید (عکس)

© AFP 2023 / Saul Loebنخستین سفرهای خارجی روسای جمهور آمریکا پس از ورود به کاخ سفیذ (عکس)
نخستین سفرهای خارجی روسای جمهور آمریکا پس از ورود به کاخ سفیذ (عکس) - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وبسایت بیزنس اینسایدر در نموداری مقصد نخستین سفر خارجی رؤسای‌جمهور پیشین آمریکا را با دونالد ترامپ مقایسه کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بیزنس اینسایدر نوشت؛ "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا دو روز پیش، نخستین سفر خارجی خود را به پایان رساند و به کشور بازگشت. وی ابتدا به عربستان سعودی رفت و در خصوص مبارزه با تروریسم مذاکره کرد. پس از آن راهی اراضی اشغالی فلسطین شد و سپس به واتیکان رفت تا با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان، دیدار کند. سفر به بروکسل، پایتخت بلژیک و ایتالیا هم از جمله آخرین مقاصد سفر 9 روزه ترامپ بود. رئیس جمهور آمریکا این سفر را برای این کشور یک موفقیت بزرگ دانست.
با وجود اینکه عربستان سعودی یکی از شرکای آمریکا محسوب می شود، این نخستین باری است که یک رئیس جمهور این کشور در اولین سفر خارجی خود، ریاض را انتخاب می‌کند. برنامه‌ریزی برای سفرهای رئیس جمهور شاید هفته ها و یا حتی ماه ها زمان لازم داشته باشد.
باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، در سال 2009، کانادا را به عنوان نخستین سفر خارجی خود انتخاب کرد. جورج دبلیو بوش در سال 2001 به مکزیک سفر کرد. باراک اوباما در سال نخست ریاست جمهوری به 21 کشور سفر کرد. وی حتی زمانش را به گونه‌ای تنظیم کرده بود که توانست به کشور غنا در غرب آفریقا هم سفر کند. این درحالیست که بیل کلینتون در سال 1993 در سال نخست ریاست جمهوری، فقط از 3 کشور دیدن کرد.

در نمودار زیر علاوه بر سفرهای داخلی، کشورهایی که چهار رئیس جمهور پیشین آمریکا در نخستین سال ریاست جمهوری به آنها رفته‌اند، گردآوری شده است:

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала