گارد ملی آمریکا برای فعالبت های خرابکارانه در روسیه آماده می شود

© Flickr / USASOC News Serviceگارد ملی آمریکا برای فعالبت های خرابکارانه در روسیه آماده می شود
گارد ملی آمریکا برای فعالبت های خرابکارانه در روسیه آماده می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش شبکه تلویزیونی آر تی روسیه، گارد ملی آمریکا موسوم به کلاه سبز ها واژه‌های نظامی روسی، ویژگی‌های فرهنگی و تاریخی این کشور را فرا خواهند گرفت. آر تی می‌گوید که پنتاگون کارشناسانی را استخدام می‌کند که روسی را به پرسنل گارد ملی آمریکا درس خواهند داد.

به گزارش این کانال، اعضای گارد ملی طی 3- 6 هفته با واژه‌های نظامی روسی و عناصر فرهنگی دارای اهمیت برای روسیه و روزها و شخصیت‌های مهم تاریخی آشنا خواهند شد

بنا به سندی که در اختیار آر تی قرار گرفته این آموزش شامل اعضای هنگ شماره 20 هوابرد چتربازهای گارد ملی آمریکا موسوم به کلاه سبز ها خواهد بود. قرار است این آموزش طی مدت 5 سال ادامه یابد.

وزرات دفاع آمریکا و سرپرستان برنامه آموزس روسی به خواهش آر تی در باره تفسیر این اطلاع جواب ندادند.

سیاست شناس «ارایک استپانیان»،دبیر مسئول آکادمی مسایل ژئوپولیتیک در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک یادآوری کرد که اینگونه پراتیک در زمان موجودیت اتحاد شوری در ایالات متحده رایج بود. او چنین گفت:

«این پدیده اصلاً جدید نیست. حتی در سال‌های 80 قرن گذشته در انستیتو های آمریکایی کارشناسانی در امور جمهوری های متحده شوروی ارمنستان، گرجستان و بالتیک آماده می شدند. وظیفه آن‌ها انجام کار های متفاوت به قصد تخریب شوروی بود. حالا آن‌ها زبان روسی یاد می‌گیرند و عین همین چیز را در مورد روسیه انجام می دهند. آن‌ها برای خرابکاری در خاک روسیه آماده می شوند. آن‌ها کارشناسانی را آماده می‌کنند که مقاله نوشته و به روسیه سفر کرده و سازمان های غیر انتفاعی در کشور ما را تاسیس کرده و تحت پوشش آموزش دموکراسی به پاشیدن تخم نزاع میان ملت‌های روسیه خواهند پرداخت و به جست‌و‌جوی نقاط ضعف و تنش‌ها میان ملت‌ها انباشته شده است در طول سال‌های دراز دست خواهند زد».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала