چشم انسان قادر به تشخیص چند رنگ است؟(ویدئو)

© Fotolia / Yuganov Konstantin چشم انسان قادر به تشخیص چند رنگ است؟(ویدئو)
چشم انسان قادر به تشخیص چند رنگ است؟(ویدئو) - اسپوتنیک ایران
اشتراک
واکنش چشم انسان به رنگ ها موجود در طبیعت محدود است.

به گزارش اسپوتنیک، کلیپی در شبکه های اجتماعی پر طرفدار شده است که در آن به کمک یک آزمایش ساده تشخیص داده خواهد شد که هر شخص قادر به تشخیص چند رنگ است و نوع سلول های بینایی او چگونه است.
در این آزمایش طیف های مختلف رنگ در تصویر دیده می شود که شخص ابتدا باید رنگ هایی که تشخیص می دهد را بشمارد.
این کلیپ توسط بسیاری از کاربران به اشتراک گذاشته شده است.

#brightside #video #colors #test

Публикация от Bright Side (@brightgram) Май 22 2017 в 11:03 PDT

در این کلیپ توضیح می دهد که در کل انسانها به کمک دو نوع حسگر میله‌ای و مخروطی موجود در شبکیه چشم می‌توانند رنگ ها را از هم تشخیص دهند. چشم انسان به طور طبیعی حدود ۱۲۰ میلیون حسگر میله‌ای و شش تا هفت میلیون حسگر مخروطی دارد. حسگرهای میله‌ ای از حسگرهای مخروطی حساس تر هستند اما آنها به رنگ واکنش نشان نمی‌دهند و تنها می‌توانند تصاویر سیاه و سفید و سایه‌های متفاوتی از رنگ خاکستری را درک کنند.
در این کلیپ تعداد رنگ‌هایی که شخص می‌تواند ببیند به تعداد حسگر‌های مخروطی چشم وی بستگی دارد. اگر فرد کمتر از ۲۰ رنگ را در طیف بالا مشاهده کند، به این معنی است که چشم او "دیکرومات" هست. در چشم دیکرومات تنها دو نوع حسگر مخروطی وجود دارد.
اگر شخص بین ۲۰ تا ۳۲ رنگ را در تصویر بالا تشخیص داد چشم او "تریکرومات" هست. یعنی چشم وی شامل سه نوع حسگر مخروطی است. تریکرومات‌ها به خوبی قادر به تشخیص رنگ‌‌های آبی، بنفش،‌ سبز و زرد هستند. ۵۰ درصد از مردم تریکرومات هستند.
اگر شخص بین ۳۲ تا ۳۹ رنگ را در طیف رنگ مشاهده کرد، یعنی چشم وی "تتراکرومات" هست. و این بدان معنی است که فرد چهار نوع حسگر مخروطی در چشمان خود دارد. گفته شده است که فقط ۲۵ درصد از مردم تتراکرومات هستند.
بسیاری از کاربران از این کلیپ استقبال کرده و معتقدند این آزمایش می تواند روش نسبتا دقیقی برای تشخیص نوع واکنش چشم باشد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала