گزارش و تحلیل

اهالی کریمه تحت حمایت ویژه قرار می گیرند

© Sputnik / Vasiliy Batanov Сторожевой корабль "Адмирал Григорович" в порту Севастополя
Сторожевой корабль Адмирал Григорович в порту Севастополя - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رزمایش آژانس امنیت فدرال روسیه آمادگی نیروهای ویژه را برای انجام عملیات در محدوده آبهای مختلف تایید کرد.

مرکز روابط عمومی آژانس امنیت فدرال روسیه تاکید کرد که نتایج مرحله اول رزمایش حاکی از آن است که گروهان نیروهای ویژه این سازمان برای مبارزات ضدتروریستی در آبهای مختلف آمادگی کامل دارند.

این رزمایش پاسخی قاطع به چالش ها و تهدیداتی است که قبل از هرچیز از اوکراین و سازمان هایی نشات گرفته اند که قصد خرابکاری و وقوع انفجار در منطقه کریمه را دارند. به گفته روسلان بالبِک نماینده کریمه در دومای دولتی روسیه، نیروهای ویژه روسیه آمادگی کامل خود را برای واکنش به هرتهدید و حمایت و حفاظت کامل از مردم شبه جزیره کریمه نشان دادند.

این رزمایش از روز24 تا 29 مه ادامه داشت و نزدیک به دو هزار نفر در آن حضور داشتند. مرحله اول شامل طراحی عملیات خنثی سازی اقدامات گروه های مسلح غیرقانونی می شود که در محدوده آبی شرکت های نفت و گاز دریای سیاه را به تصرف خود در آورده اند. مرحله دوم در یوپاتوریا در منطقه استراحتی — تفریحی بوده و مرحله سوم عملیات نیروهای ویژه در مناطق مختلف ساحلی و مناطق کوهستانی و جنگلی است.

الکساندر ژیلین مدیر مرکز مطالعات اجتماعی در امنیت ملی به خبرنگار اسپوتنیک توضیح داد که ارزیابی این قبیل رزمایش ها بسیار سخت است. وی در ادامه توضیح می دهد: «بچه های ما گزینه های مختلفی را برای حمله به مناطق مختلف در کریمه طراحی کرده اند. اما وظیفه اول ما حفاظت از مردم کریمه و پیشگیری از وقوع انفجارهای تروریستی است. به همین خاطر ارزیابی این رزمایش بسیار سخت است. مهم این است که گروهان نیروهای ویژه بتوانند از وقوع این قبیل خرابکاری ها پیشگیری کنند. موفقیت های حاصله در این مانورها حاکی از این است که مردم می توانند بدون هیچ نگرانی به کریمه سفر کرده و به استراحت بپردازند. سیستم امنیتی که در شرایط واقعی طراحی می شود، درصد اطمینان بالایی دارد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала