گزارش و تحلیل

کاهش محبوبیت ترامپ در آمریکا

© AP Photo / Manuel Balce Cenetaکاهش محبوبیت ترامپ در آمریکا
کاهش محبوبیت ترامپ در آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نتایج تازه ترین نظرسنجی‌ها نشان دهنده کم ترین میزان محبوبیت ترامپ میان آمریکایی‌ها از زمان آغاز ریاستش در کاخ سفید است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، نتایج تازه ترین نظرسنجی های انجام شده توسط شبکه تلویزیونی «فاکس نیوز» نشان دهنده کم ترین میزان محبوبیت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «مایک پنس» معاون او در کاخ سفید میان آمریکایی ها است.

بر این اساس، بیش از نیمی از شرکت کنندگان در این نظرسنجی یا به عبارتی 53 درصد از آنها از عملکرد ترامپ ناراضی هستند و تنها 40 درصد از ریاست ترامپ اعلام رضایت کرده اند.

از طرف دیگر، 43 درصد از آمریکایی ها از عملکرد معاون ترامپ اعلام نارضایتی و 42 درصد اعلام رضایت کرده اند.

این نتایج نشان دهنده کاهش چشمگیر اعتبار ترامپ و پنس در مقایسه با نتایج نظرسنجی مشابه انجام شده توسط فاکس نیوز در ماه گذشته میلادی است. در نظرسنجی ماه گذشته رضایت ها از عملکرد ترامپ و پنس به ترتیب 45 و 50 درصد گزارش شد.

نشریه «هیل» چاپ کنگره آمریکا نوشت که این اعداد مربوط به رضایت از عملکرد ترامپ نشان دهنده احساسی است که رای دهندگان آمریکایی درباره تلاش های جدید مجلس نمایندگان با تسلط جمهوریخواهان برای لغو قانون خدمات درمانی اوباماکر دارند به طوریکه 53 درصد از آمریکایی ها مخالفت خود را با لغو اوباماکر اعلام کرده اند و این قانون را برای کشور مفید می دانند.

علاوه براین، نظرسنجی ها نشان می دهد که با وجود تمرکز رسانه های خبری روی تحقیقات پیرامون روابط احتمالی ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه، آمریکایی ها بیشتر نگران هزینه های دولت هستند و 60 درصد در این زمینه ابراز نگرانی کرده اند.

سایر موضوعاتی که موجب نگرانی آمریکایی ها شده، موضوع کره شمالی و جنگ علیه داعش در عراق و سوریه است.

نتایج این نظرسنجی از طریق رای گیری از میان هزار و 11 نفر از 21 تا 23 ماه مه به دست آمده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала