وزارت خارجه روسیه: احتمال تشدید وضعیت در شمال سوریه بالا است

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه: احتمال تشدید وضعیت در شمال سوریه بالا است
وزارت خارجه روسیه: احتمال تشدید وضعیت در شمال سوریه بالا است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: تهدیدات آنکارا و درگیریهای مابین گروه های مسلح غیرقانونی مورد حمایت ترکیه با کردها، احتمال تشدید وضعیت در شمال سوریه را افزایش داده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران، اظهارنظرهای رسیده از آنکارا را نشانگر بالا بودن احتمال تشدید وضعیت در شمال سوریه ذکر کرد.
زاخارووا گفت: تهدیدات آنکارا دایر بر شروع عملیات وسیع علیه نیروهای دمکراتیک سوریه(دی اس جی) و درگیری های پیوسته بین گروه های مسلح غیرقانونی مورد حمایت ترکیه و کردها، از بالا بودن احتمال تشدید اوضاع در شمال سوریه خبر می دهد.

حمله به نیروهای دولتی سوریه در التانف غیر قابل قبول است
زاخارووا همچنین حمله هوایی 18 مای امریکا به کاروان نیروهای دولتی سوریه در التانف، و ادعای تهدید سربازان امریکایی و گروهای مسلح مخالف از سوی این کاروان را غیر قابل قبول ذکر کرد و این حمله را اخلال آشکار حقوق بین الملل دانست.
او گفت: به نظر می رسد شرکای غربی ما هنوز هم به ضرورت متحد شدن همه بازیگران در هوا و زمین، پی نبرده اند.

هشدار وزارت خارجه روسیه به شهروندان این کشور در انگلستان
به دنبال واقعه تروریستی در برنامه کنسرت آرینا گراند خواننده امریکایی در انگستان که منجر به کشته شدن 22 نفر در شهر منچستر شد، زاخارووا به شهروندان روسیه در انگلستان هشدار داد که از آمد و شد در مراکز پرتجمع انگلستان خوداری کنند.

درخواست زاخارووا از سی ان ان در خصوص کیسلیاک
زهاروا همچنین از شبکه سی ان ان امریکا خواست به بحث خود در خصوص آقای کیسلیاک سفیر روسیه در واشنگتن با عنوان جاسوس ارشد، پایان دهد.
او گفت: کارکنان سی ان ان در خصوص فعالیت هاتی آقای کیسکیاک ادعاهای بی اساسی مطرح می کنند. گویی اگر روزی بدون بحث کیسلیاک در سی ان ان روز بگذرد، آن روز ناکامی برای سی ان ان است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала