"دست دادن" های عجیب ترامپ در دیدار با دیگر مقامات جهان (ویدئو)

© REUTERS / Peter Dejong/Pool"دست دادن" های عجیب ترامپ در دیدار با رهبران جهان (ویدئو)
دست دادن های عجیب ترامپ در دیدار با رهبران جهان (ویدئو) - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دیپلماسی، علمی ظریف است. دونالد ترامپ هنوز آداب معاشرت سیاسی و دیپلماسی رفتار در نشست ها و دیدار ها را نیاموخته است.

به گزارش اسپوتنیک، به عقیده بسیاری از صاحبنظران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هنوز دیپلماسی سیاسی را نیاموخته است و این موضوع باعث سوژه شدن وی گردیده است. او هنوز به خوبی ظرافت های علم دیپلماسی را نمی داند.
به عنوان مثال، رئیس کاخ سفید هنوز دیپلماسی دست دادن را نمی داند. دست دادن های وی استاندارد نیست، گاهی این دست دادن ها بیش از حد قوی، دردناک و طولانی، عجیب و غریب و حتی نا به جا و در موقعیت نامناسب است.
توجه شما را، به چند نمونه از نحوه دست دادن های ترامپ با دیگر همتایاین سیاسی وی در جهان جلب می نماییم".

  • 1) دست دادن ترامپ در دیدار با امانوئل ماکرون، تقریبا به یک رقابت مچ اندازی تبدیل شده بود.

  • 2)در ماه فوریه، رئیس کاخ سفید در دیدار با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن به مدت 17 ثانیه دست وی را تکان می داد. نخست وزیر ژاپن با خویشتن داری این رفتار را تحمل کرد. اما به احتمال زیاد این کار چندان آسان نبود. آسیایی ها در برخورد و تماس فیزیکی بسیار محتاطانه برخورد می کنند.


  • 3)جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، به احتمال زیاد بیشتر از دیگر مقامات سیاسی جهان در مورد دست دادن های طولانی و محکم ترامپ شنیده بود، به همین دلیل او به خوبی خود را برای مواجه با ترامپ آماده کرده بود. دست های این مقام کانادایی در تماس با ترامپ به لرزه نیفتاد. به احتمال زیاد نگاه نافذ تروردو نیز باعث تسکین استرس درونی ترامپ گردید.


  • 4)در دیدار با نتانیاهو، گویا ترامپ در ابتدا متوجه تمایل نخست وزیر اسرائیل به دست دادن نگردید، اما سپس او حواس خود را جمع نمود و در نهایت با وی دست داد.


  • 5)ترامپ باید بداند که حتی قویترین زنان نیز نمی توانند دست دادن های محکم او را تحمل کنند. این بار، ترامپ در حال دست دادن با ترزا می نخست وزیر بریتانیا دست وی را نفشارد، بلکه دست ترزا می را در دستان خود به صورت رمانتیکی نگاه داشت که این رفتار چندان مرسوم نیست. البته این صحنه رمانتیک چندان طول نکشید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала