ممکن است مأموریت فضایی آتی ناسا اقتصاد جهانی را دچار بحران سازد (ویدیو)

© Photo / ESA/Hubble & NASAПервый "вздох" и крик новорожденной звезды
Первый вздох и крик новорожденной звезды - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان ناسا (آژانس فضایی امریکا) در اوایل سال 2017 اعلام کردند دو سفر فضایی برای کشف رازهای مراحل اولیه تکامل منظوم شمسی در پیش است. مقصد سفر اول تحت عنوان لوسی (Lucy) تروجان های سیاره مشتری و مقصد ماموریت دوم، سیارک فلزی عظیم 16 یا پسیخه (Psyche) خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، طبق طرح ناسا ابتدا قرار بود کاوشگر پسیخه در سال 2023 پرواز کند و هفت سال بعد به سیارک 16 برسد اما چند روز پیش آژانس فضایی امریکا اعلام کرد سفر این کاوشگر یک سال زودتر یعنی تابستان 2022 انجام خواهد شد چون در اینصورت با دوری از یک سلسله از پدیده های فضایی مدت پروازش دو برابر کاهش یافته و کاوشگر سال 2026 به سیارک 16 خواهد رسید.
این خبرابتدا بد به نظر نمی رسید اما اقتصاد دانان اعلام کرده اند سیارک 16 اساسا از آهن و نیکل تشکیل شده و ضمنا مقداری ماده پیروکسن در آن وجود دارد. در این رابطه احتمال دادند که پسیخه بخشی از یک جسم فضایی بزرگتر است که به یک سیاره دیگر برخورد کرده و در نتیجه پوسته خود را از دست داده است. همچنین احتمال می رود این سیارک 250 متری حاوی دخایر طلا، پلاتین، مس، کبالت، ایریدیوم و رنیوم باشد که آخری، ماده بسیار نادر و گرانقیمتی است.
علاوه بر این تخمین زده می شود که قیمت تقریبی آهن و فلزات قیمتی موجود در سیارک 16 تقریبا ده هزار کادریلیون دلار باشد. این به معنای آن است که رساندن این سیارک به زمین می تواند باعث بحران در اقتصاد جهانی گردد که بهای ذخایر آن در مجموع 78 تریلیون دلار ارزیابی می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала