بمب های آتش نشان، فن آوری منحصربفرد در زمینه اطفا حریق (ویدئو)

© REUTERS / Inquam Photos/Octav Ganeaتظاهرات گسترده در رومانی با تقاضای برکناری دولت
تظاهرات گسترده در رومانی با تقاضای برکناری دولت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بمب های آتش نشان یا بمب های اطفای حریق که خلاقیتی نسبتا نوین در زمینه آتش نشانی به شمار می آیند، قادر به خاموش کردن آتش در زمانی بسیار کوتاه هستند.

به گزارش اسپوتنیک، کلیپی در شبکه های اجتماعی طرفداران بسیاری پیدا کرده است که در آن کاربردهای بمب آتش نشان را به تصویر می کشد. بمب آتش نشان وسیله ای است شبیه توپ که با پرتاب آن به سوی آتش می ترکد و می تواند آتش را خاموش کند.
چیزی که در این وسیله شگفت آور است سبکی و راحتی آن می باشد و نیاز به آموزش خاصی ندارد. بمب آتش نشان در حدود ۳ پوند وزن دارد و از توپ فوتبال کوچکتر می باشد. با نگاهی به ویدئوها و تصاویری که از استفاده این بمب های اطفای حریق توسط کاربران به اشتراک گذاشته می شود می توان
کاربران بسیاری در شبکه های اجتماعی کلیپی از کاربردهای این توپ را منتشر کردند و بر این عقیده اند که اطفا حریق در بسیاری از کشورها نیاز به بهبود ساختاری دارد.


بسیاری از کاربران معتقدند که این خلاقیت به سازمان آتش نشانی کمک بسیار زیادی در زمینه خاموش کردن آتش خواهد کرد چرا که می تواند در زمان کمتری محل آتش گرفته را خاموش نماید. مدل های مختلفی از این بمب ها در کشورهای مختلف ساخته و روز به روز بر ترجیح استفاده از آنها در کنار کپسول های آتش نشانی بیشتر تاکید می شود.

گفته می شود که عمر این بمب آتش نشان ها ۵ سال است و نیاز به شرایط خاصی برای نگهداری ندارد. همچنین در هنگام مواجه شدن با آتش صدایی از خود منتشر می کند که شبیه صدای آزیر خطر آتش نشانی است.
بسیاری از کاربران از این وسیله استقبال کرده و معتقدند که بمب آتش نشان خیلی زود در همه جای دنیا مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بعضی از کاربران عنوان کردند که این دستگاه خیلی راحت تر و قابل حمل تر از کپسول آتش نشانی می باشد.
کاربرانی نیز حضور این بمب انتش نشان را در هر وسیله نقلیه ای را ضروری می دانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала