مسلمانان کشورهای مختلف در رمضان امسال چند ساعت روزه دار خواهند بود (عکس)

© AP Photo / Mohammad SajjadРамадан в Пакистане
Рамадан в Пакистане - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ماه رمضان امسال در طولانی ترین روزهای سال قرار گرفته است. به گزارش اسپوتنیک، با پایان ماه قمری شعبان و آغاز ماه رمضان، مردم مسلمان کشورهای جهان که در نیمکره شمالی زمین بسر می برند، زمان روزه داری طولانی را در سال را خواهند گذراند.

امسال ماه مبارک رمضان در برخی کشورهای عربی همچون عربستان سعودی، قطر، امارات وعمان از روز جمعه و در ایران، بحرین، عراق و یمن از روز شنبه آغاز خواهد شد.
با توجه به این موضوع که امسال ماه رمضان تقریبا در ماه گرم خرداد خواد یود، کاربران بسیاری تصاویری را به اشتراک گذاشته اند که نشان می دهد امسال روزه داران کشورهای مختلف چند ساعت از شبانه روز را باید روزه بگیرند.

برای مثال مسلمانان نیم کره جنوبی زمین که اکنون در حوالی فصل سرما بسر می برند، حدودا 9 تا 10 ساعت روزه میگیرند. این در حالی است که کشورهای شمالی کره زمین وضعیت سخت تری خواهند داشت.
برایمثال، همه ساله از 11 ژوئن تا 2 ژوئیه در شهرهای شمالی روسیه نظیر سن پترزبورگ همزمان با شب های سفید خواهد بود و در این زمان هوا تنها کمی گرگ و میش شده دوباره روز آغاز می شود. در کشورهای اسکاندناوی همچون سوئد و نروژ نیز تا 20 ساعت در شبانه روز آفتاب در آسمان دیده می شود.
در کشور ایران و کشورهای منطقه این زمان امسال رمضان از 13 تا 18 ساعت در شبانه روز گزارش شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала