حمله تایلند به ناوچه های پرتغالی (عکس)

© Sputnik / Valeria Kuzoraحمله تایلند به ناوچه های پرتغالی (عکس)
حمله تایلند به ناوچه های پرتغالی (عکس) - اسپوتنیک ایران
اشتراک
"ناوچه پرتغالی" به عنوان خطرناکترین و سمی ترین جانور دریایی دنیا، بار دیگر به سوی ساحل تایلند حمله ور شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از منبع خبری "پوکت نیوز"، یک گروه از ناوچه پرتغالی با نام علمی Physalia، که گاها با عروس دریایی اشتباه گرفته می شوند، بار دیگر به سواحل جزیره پوکت در تایلند هجوم آوردند.

 ناوچه پرتقالی که خود جانوری از سلسله مرجان ها می باشد، بار  دیگر با حضور در ساحل دریا در بخش غربی جزیره پوکت در تایلند، باعث نگرانی اهالی این منطقه گردید.

 ناوچه پرتغالی شبیه به یک چتر دریایی متشکل از کلونی اندگامان (ارگانیسم ها) می باشند. این اندامگان خود به خود قادر به حرکت نیستند.

در فصول بارانی در تایلند که اغلب در اواخر ماه مه آغاز می گردد، ناوچه پرتغالی با پدیده جزر و مد قوی یا طوفان به سواحل دریا هجوم می آورند. امسال نیز بسیاری از این ناوچه های پرتغالی به ساحل پوکت حمله نموده اند.

سم موجود در دنبالچه این حیوانات برای انسان بسیار خطرناک می باشد و کشنده است. دنبالچه این حیوان گاهی تا چندین متر می رسد.

گزارش های بسیاری در خصوص مرگ و میر کودکان با حمله این ناوچه پرتقالی اعلام شده است. از سوی دیگر این سم برای افرادی که به آن آلرژی دارند بسیار خطرناک می باشد.

هم اکنون نیروهای تایلند با حمله به این ناوچه های پرتقالی، سعی در پاکسازی سواحل جزیره پوکت از این حیوان خطرناک دارند.

​5 Portuguese Man-of-War Wash Up on Charleston Coast https://t.co/wtjtT36DEa #scnews #sctweets pic.twitter.com/vxmfrqZoOY

​Побережье Таиланда заполонили ядовитые физалииhttps://t.co/ms6NGAtUCu

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала