پیشنهاد حکم آبگوشت برای کبوترهایی که مواد جا به جا می کردند (عکس)

© Flickr / Anton Vakulenkoتحقیقات پلیسی در هند از پرونده جاسوسی با استفاده از کبوتر
تحقیقات پلیسی در هند از پرونده جاسوسی با استفاده از کبوتر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، خبر به دام انداختن کبوترهایی که بین عراق و کویت مواد جابجا میکردند، مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته و بحث های زیدی بر سر نوع حکم پرونده این حیوانات در میان کاربران به راه افتاده است.

قاچاقچیان مواد مخدر مدتی است که به دلیل پیشرفت فن آوری و ظهور دستگاه های پیشرفته مواد یاب، مجبور هستند از راه حل های نوینی را برای انتقال مواد خلق کنند. مدتی پس از انتشار خبر کشف مواد مخدر در گردو، سیر، زیر پوست، تنه درخت و شیشه مربا، اینبار کبوترهایی به دام انداخته شدند که یک کوله پشتی عجیب بر روی پشت خود داشتند. در گذشته از کبوترها به عنوان نامه رسان استفاده می شد ولی امروزه شاهد هستیم که افرادی سودجو از این حیوانات در مسیر انتقال مواد مخدر استفاده می کنند. کبوترها در میان حیوانات به یکی از پیشرفته ترین سیستم های موقعیت یاب طبیعی مجهز هستند و می توانند شمال، جنوب، شرق و غرب مکان خود در کره زمین را به خوبی تشخیص دهد.

در ایران کویت، عراق و بسیاری دیگر از کشورهای جهان برای جرم سوداگری و تجارت مواد مخدر، سنگین ترین حکم های ممکنه همچون زندان، حبس ابد و اعدام در نظر گرفته می شود ولی هنوز حکمی برای حیوانات در این رابطه تنظیم نشده است. این موضوع باعث شده است که کاربران شبکه های اجتماعی نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با امکان اعمال قانون برای کبوترهایی که مواد مخدر و روانگردان جا به جا می کردند، ارائه دهند.
بسیاری از کاربران با نگاه طنز می نویسند که کبوتر را نمی شود دار زد ویا زندانی کرد و به همین خاطر باید از آنها آبگوشت درست کرد. کاربری در این رابطه می نویسد:"خلافش سنگینه حبس نمیکشه باهاش آبگوشت درست میکنن!"

کاربرانی نیز پیشنهاد می دهند که به جای درست کردن آبگوشت از این حیوانات زبان بسته، بهتر است به هر کدام از آنها یک سیستم جاسوسی فرستنده سیگنال ها جی پی اس وصل کنند تا محل های قاچاقچیان و عوامل آن را شناسایی و مشخص کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала