چرا خون آشام ها نیاز به "دوست دختر" دارند

© East News / UIG / Auscapeچرا خون آشام ها نیاز به "دوست دختر" دارند
چرا خون آشام ها نیاز به دوست دختر دارند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به عقیده دانشمندان، خون آشام ها به خاطر غذا و حمایت عاطفی، نیاز به "دوست دختر" دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله "بیولوژی لترس"، یک خفاش خون آشام  نیاز به دوست دختر دارد، چراکه بدین روش وی آسان تر با شرایط مقابله با کمبود مواد غذایی رو به رو می گردد. از سوی دیگر زمانی که وی مادر خود و یا یکی از خواهران خود را برای یک مدت طولانی نبیند، با داشتن دوست دختر این کمبود را جبران می کند.

به عقیده جری کارتر از استادان دانشگاه اسمیتسونیان در بخش مناطق استوایی: «خفاش های خون آشام، بیشتر از هر چیز از خون دیگر حیوانات و خفاش ها تغذیه می کنند، اما آنها به ندرت خون وابستگان و اعضای خانواده خود را می خورند. حال این سوال پیش می آید، اگر آنها خون افراد فامیل و نزدیکان خود را نمی خورند، پس چرا نیاز به برقراری ارتباط با دوست دختر و خفاش مونث غریبه را دارند؟

در واقع، زمانیکه آنها یکی از والدین خود را از دست می دهند، دوست دختر این خفاش ها به آنها کمک بسیاری می کند. از سوی دیگر این دوستان، زنجیره غذایی-اجتماعی آنها را کامل می کند و در یافتن غذا با آنها همکاری می کنند".

در تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان این دانشگاه، خواهران و مادران گروهی از خفاشان خون آشام را از آنها دور کردند. در نتیجه این خفاش ها به وحشت افتاده و استرس بسیاری گرفتند. در واقع در این موارد، "دوست دختر" دو نقش مهم را برای این خفاش ها بازی می کند — آنها نه تنها کمک حال این خفاش های مذکر برای پیدا کردن غذا بودند، بلکه به عنوان عاملی تسکین دهنده در زمان جدایی آنها از خواهران و مادرانشان عمل می نمودند.

به عقیده دانشمندان، خفاش های خون آشام رفتارهایی همانند دیگر موجودات اجتماعی از جمله انسان و دیگر پستانداران دارند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала