گزارش و تحلیل

اسلحه روسی برای فیلیپین

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر Russian President Vladimir Putin meets with Philippine President Rodrigo Duterte
Russian President Vladimir Putin meets with Philippine President Rodrigo Duterte - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رودریگو دوترته رئیس جمهور فیلیپین در دیدار با ولادیمیر پوتین همتای روسی گفت که کشور وی به اسلحه مدرن امروزی احتیاج دارد و از روسیه کمک خواهد خواست

دوترته گفت: «کشور ما به تسلیحات مدرن احتیاج دارد. ما در ایالات متحده یک تعداد سفارش ها داشتیم ولی حالا موقعیت زیاد خوب نیست و ما برای پیکار با داعش و برخی گروهک ها به سلاح مدرن امروزی احتیاج داریم. من آمدم تا از پشتیبانی شما برخوردار شده و از شما کمک بخواهم»

بعلاوه دوترته ابراز عقیده کرد که دو کشور باید مناسبات بازرگانی را گسترش دهند. او گفت: «ما باید مبادله کالا را توسعه دهیم». رئیس جمهور روسیه به نوبه خود اشاره کرد که روسیه و فیلیپین دارای تعداد زیاد پروژه های مشترک هستند از جمله در رشته همکاری‌های نظامی — فنی

دوترته به پوتین گفت که او به ناچار به میهن خود باز می گردد زیرا در آنجا نبرد ها با تروریست ها شروع شد. شب 23 ماه مه رئیس جمهور در بخش جنوبی کشور وضع نظامی اعلام کرد. در آنجا زدوخورد های ارتش منظم با گروه طرفدار داعش شروع شد. گفتنی است که داعش در روسیه ممنوع شده است.

«دمیتری اوفیتسروف — بلسکی، کارشناس در امور بین المللی، دانشیار آموزشگاه عالی اقتصاد مسکو در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک اشاره کرد که روسیه و فیلیپین در بسیاری عرصه ها می‌توانند با موفقیت همکاری کنند. او چنین گفت:

«تعداد پروژه های همکاری بس زیاد است ولی عجالتاً میزان مبادله کالا بین روسیه و فیلیپین بالا نیست. ولی موضوع هایی هستند که مایه علاقه دو کشور است مثلاً قیمت نیکل در بازار جهانی. روسیه و فیلیپین از تولید کنندگان بزرگ نیکل در جهان هستند. فیلیپین نیکل خام و روسیه فلز نیکل را تولید می کند. روسیه می‌تواند به فیلیپین در تجسس و پردازش سنگ نیکل در خاک خود کمک کند و بر اثر این کار قیمت نیکل می‌تواند در بازار جهانی ثابت شود».

به گفته این کارشناس، رئیس جمهور فیلیپین با اساس کامل می‌تواند اعلام کند که کشور وی برای پیکار با گروه‌های تروریستی به اسلحه مدرن احتیاج دارد. این دانشمند گفت:

«تروریسم خطر بسیار جدی است. فیلیپین کشور کثیر المذاهب است و ساکنان جزایر این کشور مسلمانان هستند که به سرعت رادیکال می شوند. حالا در آنجا بین یگان های دولتی و اسلامیگرایان رادیکال جنگ جریان دارد و این جنگ ممکن است مسایل به مراتب جدی‌تر را به وجود بیاورد. از این رو ما باید به فیلیپین کمک برسانیم. ولی نه مانند اورژانس بلکه با دادن توصیه‌ها و شاید با تحویل اسلحه البته با شرایطی که برای ما مطلوب باشد».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала