هشدار مسکو به واشنگتن برای بازپس گرفتن ساختمان سفارتخانه روسیه

© Sputnik / Sergey GuneevЗаместитель руководителя администрации президента РФ – пресс-секретарь президента РФ Дмитрий Песков
Заместитель руководителя администрации президента РФ – пресс-секретарь президента РФ Дмитрий Песков - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، مسکو در رابطه با بازپس گرفتن ساختمان دیپلماتیک روسیه در ایالات متحده امریکا هشدار داد.

دنیس گانچار مشاور سفیر روسیه در امریکا ضمن گفتگو با ریانوستی توضیح داد که مقامات امریکا با گام های احتمالی متقابل از سوی روسیه کاملا مطلع هستند.

وی همچنین اظهار کرد که طرف روس خواهان استرداد هرچه سریعتر املاک دیپلماتیک خود در امریکا هستند، با این حال امریکایی ها قصد دارند مساله استرداد این ملک را با دریافت زمینی برای احداث سرکنسولگری در سنت پترزبورگ مرتبط کنند. دیپلمات روس توضیح داد که چنین اقداماتی به هیچ عنوان منطقی نیست، زیرا در روسیه و امریکا چنین رسمی وجود نداشته که املاک دیپلماتیک یکدیگر را غصب کنند.

با این حال وی اظهار امیدواری کرد که طرفین بتوانند شرایط را به نحوی حل و فصل کنند. در غیر اینصورت طرف روس مجبور می شود دست به اقدامات متقابل بزند. طرف امریکا می تواند که اقدامات متقابل به چه صورت خواهد بود، اما این انتخاب ما نبوده،بلکه مجبور به چنین کاری می شویم.

لازم به ذکر است که دستگاه ریاست جمهوری باراک اوباما اواخر دسامبر 2016 تحریم هایی علیه موسسات دولتی روسیه، شرکت ها و اشخاصل حقوقی از جمله مسئولین آژانس امنیت فدرال به بهانه دخالت در انتخابات و فشار بر دیپلمات های امریکایی مشغول به کار در روسیه اعمال کرد. علاوه بر این، ایالات متحده امریکا دسترسی روسیه به نیویورک و سفارت روسیه در واشنگتن که دارایی دیپلماتیک روسیه محسوب می شود را برداشت. علاوه بر اینها، 35 دیپلمات روس از طرف امریکا مشمول تحریم شدند.

روسیه چندین مرتبه اتهامات ماموران اطلاعات امریکا مبنی بر تلاش برای تاثیرگذاری بر انتخابات امریکا را رد کرده و دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرمین این سخنان را «بی اساس» عنوان کرده است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала