فهرست 18 برند سیگار قاچاق در ایران

© Photo / Pixabayفهرست 18 برند سیگار قاچاق در ایران
فهرست 18 برند سیگار قاچاق در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رییس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات ایران 18 نشان تجاری سیگارهای قاچاق در این کشور را اعلام نمود.

به گزارش "اسپوتنیک" به نقل از "جام نیوز"، علی اصغر رمزی رییس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات ایران با بیان اینکه انتشار فهرست سیگارهای قاچاق موجب آگاهی مردم جهت عدم خرید و مصرف این نام و نشان ها به دلیل مضر بودن آنها می شود، گفت: " سیگارهای قاچاق که بدون کنترل‌های آزمایشگاهی وارد بازار می شوند، درصد مواد مضر آنها کنترل نمی شود و عمدتا دارای برگ‌های توتون با سموم دفع آفات نباتی بالا هستند".
وی تصریح کرد: " کارخانه های معتبر مجاز به استفاده از این برگ‌های توتون نیستند و توسط کارخانه های غیر مجاز در برخی کشورها خریداری و اقدام به تولید برندهای جعلی سیگارهای متفاوت که برندهای معروف و گران قیمت را نیز شامل می شود، می‌کنند".
طبق اعلام رییس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات ایران، اسامی سیگارهای قاچاچ بدین شرح است: مارلبرو، بن، رویال، اروس، آفایر، میکادو، سناتور، کینگ دام، لامبورگینی، سر، مراد، والدن، امرالد، میامی، دی اند جی، اس ایکس، ماک (مک)، رویال.
وی هشدار داد که این نوع سیگارها با همان دستگاه های پیشرفته کارخانه های اصلی تولید و بسیار مشابه برند اصلی هستند و برای مصرف کننده غیر قابل تشخیص هستند ولی در حال حاضر ملاک تشخیص اصلی یا قاچاق بودن سیگارها، داشتن پیام و تصویر بهداشتی است و سیگارهایی که تصویر بهداشتی ندارند، قاچاق تلقی می ‌شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала