ترامپ نقش «دیوانه مفید» را برای روس ها بازی می کند

© AFP 2023 / Mandel Nganعربستان برای استقبال از ترامپ چقدر هزینه کرده است؟
عربستان برای استقبال از ترامپ چقدر هزینه کرده است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایکل هیدن رییس اسبق سازمان سیا اظهار کرد که رییس جمهور دونالد ترامپ برای روس ها نقش دیوانه مفید را ایفا می کند.

به گزارش اسپوتنیک، مایکل هیدن رییس اسبق آژانس امنیت ملی و سازمان سیا ضمن گفتگو با روزنامه بیلد ام سونتاگ اظهار کرد که رییس جمهور دونالد ترامپ برای روس ها نقش دیوانه مفید را ایفا می کند.

وی در ادامه می گوید: «چند روز پیش از انتخابات امریکا من سعی کردم ارتباط عجیب دونالد ترامپ با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه کشف کنم. ترامپ همان کسی بود که پوتین و روس ها «دیوانه مفید» می نامیدند. این اصطلاح در زمان جنگ سرد برای افراد ساده لوحی به کار می رفته که قابل کنترل بوده و می کرملین روسیه می توانسته از آن شخص بهره برداری مفید کند. حال با گذشت شش ماه متاسفانه می توان اذعا کرد که اصطلاح «دیوانه مفید» توصیف دقیق اوست».

به گفته هیدن، اخراج دادستان و مدیر اف بی آی توسط ترامپ که در عمل مواضعی غیر از وی را داشتند، موقعیت امریکا را کمی شبیه به نیکاراگوئه کرده است.

رییس سابق سیا همچین معتقد است که جاسوسان امریکایی با قاطعیت زیاد بر این مساله تاکید دارند که روسیه روی کمپین انتخاباتی در امریکا نفوذ داشته است، این نفوذ روی شمارش آراء نبوده، بلکه روی خود کمپین بوده است.

وی همچنین گفت که آلمان هم باید نسبت به دخالت های روسیه در انتخابات پارلمانی روز 24 سپتامبر مراقب باشد و ماموران اطلاعات آلان باید اقدامات لازم را برای شناسایی افراد نفوذی انجام دهند.

ماموران امنیت امریکا پیشتر نیزروسیه را به تاثیرگذاری و دخالت در انتخابات امریکا طی سال 2016 متهم کرده بودند. روسیه چندین مرتبه به این اتهامات واکنش نشان داده و دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین آنها را «کاملا بی اساس» خواند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала