گزارش و تحلیل

رئیس جمهوری کل ایرانیان انتخاب شد

© Sputnik / Sergey Mamontovرئیس جمهوری کل ایرانیان انتخاب شد
رئیس جمهوری کل ایرانیان انتخاب شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پس از مدت ها فراز و نشیب و کشمکش های سیاسی و آمار و ارقام متنوع امروز دیگر ایرانی ها می توانند راحت سر بر بالین بگذارند و بخوابند ومطمئن باشند هم رئیس جمهوری کل ایران انتخاب شده هم اینکه از آرای آنها صیانت شده و هم اینکه با حضور خود پای صندوق های رأی نشان دادند که برای حمایت از مملکت و نظام خود همیشه در میدان حضور دارند.

گذشته از همه اختلاف نظر های سیاسی موجود، همین که مردم ایران می توانند رای خود را آزادانه مطرح کنند و حرف خود را به کرسی بنشانند خود اصل مردم سالاری دینی و نشانه فرهنگ و تمدن مردم ایران می باشد.
اگر اختلاف نظر ها وجود نداشته باشد اصلا مردم سالاری معنا ندارد.
در هیچ کشوری از دنیا امکان ندارد چنین فضایی را مشاهده کنید که رئیس جمهوری مستقر در مقابل مخالفین دولت خود و مقابل مردم کشور به دفاع بنشیند و بعد از مردم نظر سنجی شود که آیا این رئیس جمهوری را قبول دارید یا نه.

Иранские женщины, проголосовавшие на выборах президента - اسپوتنیک ایران
اخبار لحظه به لحظه انتخابات ریاست جمهوری ایران (عکس، ویدیو)
این انتخابات هم نوعی نظر سنجی از رضایت مردم نسبت به عملکرد آقای روحانی بود.
آقای روحانی هم در اولین سخنرانی خود هم از حامیان خود تشکر کرد و هم خود را "رئیس جمهوری کل ایرانیان" معرفی کرد و مخالفان خود در انتخابات را دعوت کرد ضمن فراموش کردن همه مجادلات و مباحثات انتخاباتی دست در دست هم بگذارند تا مشکلات مملکت را حل کنند.
جناب دکتر روحانی طی مناظرات وسخنرانی های انتخاباتی وعده هایی را مطرح کرد که قطعا مسبب پیروزی او در انتخابات بود و اکثریت مردم ایران ساعت ها در صف ها ایستادند تا به او رای دهند و وی را نماینده خود در اجرای این وعده ها کنند.
درصد بالایی که آقای روحانی در این انتخابات به دست آورد پشتوانه بزرگی برای او خواهد بود که هم در سطح داخلی و هم در سطح جهانی به دنبال مطالبات مردم و حل مشکلات آنها پیش برود.
قطعا آقای روحانی برای محقق نمودن وعده های خود به کمک دیگر گروه های سیاسی در مملکت نیاز دارد و قطعا همه گروه های سیاسی در ایران متوجه شده اند که نظر مردم ایران چیست و خواسته آنها چیست و بر همین اساس اگر می خواهند در جامعه جایگاه خود را حفظ کنند باید برای محقق شدن خواست مردم تلاش کنند.
جشن پیروزی حسن روحانی - اسپوتنیک ایران
جشن پیروزی حسن روحانی: خیابان های تهران از سبز تا بنفش (عکس، ویدیو)
امروز ایران بیش از دیروز به اتحاد و وحدت و انسجام همه نیروهای خود نیاز دارد و بر این اساس هم مشاهده کردیم که آقای روحانی تلاش کرد در سخنان خود به مناسبت پیروزی در انتخابات هیچ گروهی را از قلم نیاندازد و اگر گروهی از قلم افتاده قطعا سهوی بوده و نه عمدی.
به هر حال آنگونه که آقای روحانی از مردم خواست همه به میدان آمدند و کار خود را کردند حال نوبت دولت دوازدهم است تا به میدان بیاید و وعده ها را محقق کند.
وعده هایی که بسیار سنگین است اما قطعا با همدلیل و همراهی همه آنها را می توان محقق کرد.
در پایان باید گفت همه کاندیداهای این انتخابات پیروز بودند چون این نمایش زیبای مردم سالاری دینی که در ایران شاهد آن بودیم امروزه به الگویی برای دوست و دشمن تبدیل شده که اگر حضور همه این کاندیداها با تفکر های مختلف خود نبود ما نمیتوانستیم چنین شکوهی را مشاهده کنیم، شکوه انتخاباتی ای که غرور دوستان را بر می انگیزد و غیض دشمان را دو چندان می کند، مخصوصا آنهایی که هیچ وقت در تاریخ خود چیزی به نام انتخابات نداشته اند و امروزه تبدیل شدن ایران به الگویی برای مردم آنها عرششان را تهدید می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала