فلفلی آتشین که می‌تواند موجب مرگ انسان شود (عکس)

© Photo / Pixabayفلفلی آتشین که می‌تواند موجب مرگ انسان شود (عکس)
فلفلی آتشین که می‌تواند موجب مرگ انسان شود (عکس) - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک سرآشپز اهل ولز فلفلی موسوم به "نفس اژدها" تولید کرده است که استفاده از آن می‌تواند به مرگ منجر شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وب‌ سایت میرورنوشت، یک سرآشپز موفق شده است تندترین فلفل جهان را تولید کند. گفته می‌شود این فلفل چنان تند است که می‌تواند موجب مرگ انسان شود.
این فلفل که به عنوان "نفس اژدها" نام‌گذاری شده است، به منظور استفاده در امور پزشکی مانند تولید داروهای بی‌حس کننده تولید شده است. روغن تهیه شده از این فلفل چنان قدرتمند است که می‌تواند پوست را بی‌حس کند.
"مایک اسمیت"، سرآشپز اهل ولز، در هفت سال گذشته به تولید و پرورش فلفل و دیگر سبزیجات مشغول بوده است.
تندی این فلفل در مقیاس اسکوویل 2.48 میلیون واحد اعلام شده است. مصرف این فلفل می‌تواند شوکی آنافیلاکسیک به فرد وارد کند و مجراهای هوا را برای وی مسدود کند.
برای مقایسه تندی این فلفل، باید بدانیم تندی گاز فلفلی که ارتش آمریکا استفاده می‌کند، در مقیاس اسکوویل 2 میلیون واحد اندازه‌گیری شده است.
این سرآشپز 54 ساله گفت: "تا کنون این فلفل خورده نشده است. من تنها مقدار اندکی از آن را بر نوک زبانم گذاشتم. زبانم چنان سوخت که پس از 10 ثانیه آن را بیرون ریختم. شدت تندی آن به یکباره افزایش می‌یابد."
نفس اژدها به اندازه‌ای قدرتمند است که یک قطره از روغن آن، در 2.48 میلیون قطره آب نیز قابل شناسایی خواهد بود. همچنین، به دلیل قدرتمندی بیش از حد آن، این فلفل در محفظه‌ای خاص نگهداری می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала