اعتراف نماینده سابق کنگره آمریکا به رسوایی اخلاقی

© Flickr / Mayoral Candidates Tech Policy Forumاعتراف نماینده سابق کنگره آمریکا به رسوایی اخلاقی
اعتراف نماینده سابق کنگره آمریکا به رسوایی اخلاقی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آنتونی وینر نماینده سابق کنگره آمریکا که نقش مهمی در مبارزات انتخاباتی آمریکا ایفا کرده بود، در دادگاه به جرم خود درباره اقدام غیراخلاقی اعتراف می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فاکس نیوز، وینر در دادگاه به رد و بدل کردن تصاویر مستهجن با یک دختر 15 ساله را تایید خواهد کرد. این جلسه دادگاه روز جمعه برگزار خواهد شد.
این رسوایی به گفته برخی از جامعه شناسان می تواند دلیلی برای عدم پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری باشد. در دوره ای که هیلاری کلینتون سمت وزارت خارجه آمریکا را عهده دار بود، "هما عابدین" همسر وینر که مشاور نزدیک هیلاری کلینتون بود با رایانه مشترک خود با وینر به ارسال نامه های سری می پرداخت. زمانی که وینر به دلیل ارسال تصاویر مستهجن به یک دختر 15، توجه سازمان های مجری قانون را به سوی خود معطوف کرد، نامه ای در رایانه وی کشف شد. وجود این نامه را جیمز کومی رئیس وقت اف ب آی، تا 10 روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد.
پس از این حادثه رتبه هیلاری کلینتون در نظرسنجی ها نسبت به دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه بشدت کاهش یافت. ترامپ برنده انتخابات و رئیس جمهور آمریکا شد و هیلاری کلینتون رسما اعلام کرد که این اقدام رئیس اف بی آی موجب پیروزی ترامپ شد. عابدین از همسر خود جدا نشد ولی با وی به صورت مشترک به ادامه زندگی نپرداخت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала