جزئیات حمله جنگنده‌های آمریکایی به یک ستون نظامی ارتش سوریه

© AFP 2023 / Sam Yehجنگنده اف – 16
جنگنده اف – 16 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جنگنده‌های آمریکایی در حمایت آشکار از گروه‌های تروریستی در سوریه، یک ستون از نیروهای ارتش این کشور در منطقه الشحمه را هدف قرار دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم در دمشق- ‌جنگنده‌های آمریکایی یک ستون از نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آنها را در منطقه الشحمه در جاده دمشق به بغداد را بمباران کردند، این منطقه در فاصله حدود چهل کیلومتری گذرگاه «التنف» در نزدیکی مرز سوریه و عراق قرار دارد.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های آمریکایی شامگاه پنجشنبه از طریق آسمان اردن به حریم هوایی سوریه تجاوز کرده و یک ستون نظامی وابسته به ارتش سوریه موسوم به گردان 313 که نیروهای همپیمان هم در آن حضور داشتند،‌ در منطقه الشحمه در جاده بین‌‌المللی دمشق به بغداد را هدف قرار دادند.

یک منبع به خبرنگار تسنیم گفتند در تجاوز آمریکایی اردنی به نیروهای ارتش سوریه، دست‌کم هشت سرباز تا کنون جان خود را از دست داده‌اند و سه دستگاه تانک و چند خودرو منهدم شده است.

این منبع افزود جنگنده‌های دشمن از طریق خاک اردن در ارتفاع بسیار پایین وارد خاک سوریه شدند و  سربازان ارتش سوریه را در منطقه الضمیر در بیابان سوریه هدف قرار دادند. به گفته این منبع، در پی این تجاوز، ضدهوایی نیروهای ارتش به سمت جنگنده‌های آمریکایی شلیک کردند وآنها مجبور شدند  ارتفاع خود را افزایش دهند، درادامه رادار گردان «16 اس» ارتش سوریه مستقر در منطقه الضمیر جنگنده‌های متجاوز را ردیابی کرد و هنگامی که موشک‌های ارتش شروع به هدف قرار دادن این جنگنده‌ها کردند، جنگنده‌های متجاوز بلافاصله منطقه را ترک کردند.

منبع سوری تصریح کرد:‌ ماموریت نیروهای ارتش که هدف حمله جنگنده‌های آمریکا قرار گرفتند، پیشروی به سمت «التنف» تا مسافت بیست کیلومتر به عنوان مرحله نخست پیشروی به سمت دیرالزور بود که قرار بود این ستون از نیروهای ارتش به تثبیت مواضع و استحکامات خود در بیست کیلومتری گذرگاه مرزی التنف با عراق بپردازند. اقدام جنگنده‌های آمریکایی در تجاوز آشکار به خاک سوریه و هدف قرار دادن نیروهای ارتش سوریه از خاک اردن بر عمق همپیمانی اردن و آمریکا و حمایت آنها از گروه‌های تروریستی در سوریه تاکید می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала