یافتن کودکان گمشده در چین به کمک اپلیکیشن موبایل

iPhone 4G
اشتراک
خبرگزاری رسمی چین اعلام کرده که مقامات این کشور به کمک یک اپلیکیشن جدید توانسته‌اند بیش از هزار کودک گمشده را پیدا کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بی بی سی، این اپلیکیشن جدید که 'ری‌یونیون ' یا گردهمایی نام گرفته به سفارش وزارت امنیت عمومی چین ساخته شده و گفته می‌شود برای مبارزه با قاچاق کودکان توسعه یافته است.
بر اساس گزارش رسانه دولتی چین در ۱۲ ماه اول استفاده از این اپلیکیشن که روی موبایل نصب می‌شود مجموعا ۱۲۷۴ پرونده کودک‌ربایی بسته شده است.
نیروی پلیس با کمک این اپلیکیشن اطلاعات و فعالیت‌های خود را به اشتراک می‌گذارند. کاربران در شعاع ۱۰۰ کیلومتری از نقطه‌ای که کودک آخرین بار دیده‌ شده نوتیفیکیشن‌هایی مانند عکس و اطلاعات دقیق در مورد کودک را دریافت می‌کنند تا به سرعت برای جست‌وجوی او اقدام کنند.
کاربران هم می‌توانند از طریق آن در صورت مشاهده فعالیت‌های مشکوک و یا جنایتکارانه به سرعت به پلیس گزارش دهند.
در صورتی که کودک پیدا نشود، به مرور زمان شعاع ارسال اطلاعات از طریق اپلیکیشن گسترش می‌یابد.
جان سادوورت، خبرنگار بی‌بی‌سی در پکن می‌گوید که با توجه به علاقه سنتی مردم چین به داشتن وارثان پسر، بازار خرید و فروش نوزادان پسر در چین پررونق است و زنان و دختران هم اغلب ربوده می‌شوند تا به عنوان کارگر کار کنند یا به زور برای دریافت جهیزیه‌های هنگفت، همسر کسی شوند.
دولت چین در این زمینه آمار رسمی منتشر نکرده است اما وزارت کشور آمریکا تخمین زده که سالانه حدود بیست هزار کودک در چین ربوده شده و بسیاری از آنها فروخته می‌شوند.
گروه‌های تبهکار بسیاری از کودکان ربوده شده را وادار به کار، گدایی و یا ارتکاب به جرم می کنند. اکثر این کودکان کاملا ناپدید شده و هیچوقت توسط خانواده‌ها پیدا نمی شوند.
دولت چین از اواخر دهه ۱۹۷۰ سیاست محدودیت تعداد فرزندان را به اجرا گذاشته که به خصوص در مناطق شهری به طور جدی تری دنبال شد. سیاست تک فرزندی از ابتدای ۲۰۱۶ لغو شد اما خانواده‌ها همچنان برای داشتن فرزند دوم باید از دولت تقاضای مجوز کنند.
گفته می‌شود که به دنبال اعمال این سیاست‌ها، بازار زیرزمینی پررونقی برای خرید و فروش کودکان به وجود آمده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала