سخنان ضد ایرانی وزیر خارجه عربستان

© AP Photo / Hasan Jamaliسخنان وزیر امورخارجه عربستان در مورد ایران
سخنان وزیر امورخارجه عربستان در مورد ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه عربستان سعودی ادعا کرد: رفتار ایران پس از توافق برسر برنامه هسته ای (برجام) خصمانه تر شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین، عادل الجبیر در سخنانی مدعی شد: ایران سیاست های تجاوزکارانه‌ای را در قبال کشورهای منطقه در پیش گرفته است! ریاض با واشنگتن برای مقابله با این سیاستها همکاری دارد.
وزیر خارجه عربستان سعودی همچنین در اظهاراتی در خصوص توافق هسته ای ایران و کشورهای ۱+۵ گفت: پس از این توافق، واشنگتن به ریاض اطمینان داده است که ایران دیگر سلاح هسته ای نخواهد داشت!
الجبیر همچنین ضمن «استراتژیک» توصیف کردن روابط میان واشنگتن و ریاض گفت: ریاض به نقش آفرینی مهم ایالات متحده آمریکا در جهان اعتقاد دارد.
وی همچنین به نشست آینده «اسلامی ـ آمریکایی» در ریاض گفت: انتظار می رود که این نشست، یک نشست تاریخی باشد. پیش بینی می کنیم که در این نشست 37 نفر از سران کشورهای مختلف از جمله شش رئیس جمهور شرکت کنند.
وزیر خارجه عربستان همچنین ضمن استقبال از حمله نظامی آمریکا به سوریه گفت: این اقدام، جدیت ایالات متحده را نشان داد.
الجبیر همچنین در پاسخ به سؤالی پیرامون دیدگاهش در خصوص انتخابات ریاست جمهوری در ایران گفت: انتخابات ریاست جمهوری ایران یک مسأله داخلی است و ارتباطی به ما ندارد.
وی همچنین مدعی شد: ما به اقدامات ایران نگاه می کنیم و نه به حرفهای مقامات این کشور؛ اقدامات ایران نشان می دهد که این کشور به دنبال نابود کردن است.
وزیر خارجه سعودی همچنین اعلام کرد: ایران همواره با دخالت در امور کشورهای منطقه، اقدام به ارسال سلاح به این کشورها کرده است!

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала