مهاجرت 300 هزار کودک تنها و بدون خانواده به کشورهای دیگر

© AFP 2023 / Robert Atanasovski کودکان مهاجر مصری در ایتالیا مورد خشونت و استثمار قرار می گیرند
کودکان مهاجر مصری در ایتالیا مورد خشونت و استثمار قرار می گیرند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صندوق کودکان سازمان ملل متحد ( یونیسف) از مهاجرت صدها هزار کودک به تنهایی و بدون خانواده برای پیدا کردن سرپناهی برای خود خبر داد.

به نوشته اسپوتنیک به نقل از ایرنا- پایگاه خبری امارات24 امروز در خبری آورد: صندوق کودکان سازمان ملل متحد (UNICEF) با انتشار گزارشی اعلام کرد که طی سال های 2015 و 2016 میلادی در مجموع دست کم 300 هزار کودک به تنهایی و بدون خانواده خود به 80 کشور جهان مهاجرت کردند.

یونیسف در گزارش خود در این باره تاکید کرد که آمار مهاجرت کودکان به صورت انفرادی طی دو سال گذشته تقریبا پنج برابر آمار به ثبت رسیده از مهاجرت آنها در سال های 2010 و 2011 میلادی بوده، جایی که در آن زمان تنها 66 هزار کودک به تنهایی و بدون خانواده دست به مهاجرت زدند.

در این گزارش همچنین آمده است که نزدیک به 170 هزار کودک تلاش کردند در کشورهای اروپایی پناهگاهی برای خود پیدا کنند در حالی که آمار کودکان مهاجر که در اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری میلادی به صورت انفرادی خود را از طریق دریا به ایتالیا رسانده اند، به 92 درصد رسیده و بیشتر آنها نیز از کشورهای آفریقایی از قبیل اریتره، گامبیا، نیجریه، مصر و گینه هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала