ضرر 35 میلیارد دلاری "ثروتمندترین مردان جهان"

© Photo / Pixabayضرر 35 میلیارد دلاری "ثروتمندترین مردان جهان"
ضرر 35 میلیارد دلاری ثروتمندترین مردان جهان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیل گیتس، مارک زاکربرگ، جف بیزوس به علت یک اشتباه سیاسی در آمریکا و کاهش بورس در این کشور، متحمل ضرر میلیارد دلاری شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ بیلیونرس ایندکس، 500 نفر از ثروتمند ترین افراد جهان در مجموع به علت یک اشتباه سیاسی در آمریکا، متحمل ضرر 35 میلیارد دلاری شدند.

بیل گیتس، ثروتمند ترین مرد جهان و بنیانگذار مایکروسافت با دارایی بیش از 86.8 میلیارد دلار، به میزان 1.01 میلیارد دلار دارایی خود را از دست داد، چرا که ارزش سهام مایکروسافت به میزان 2.8٪ سقوط کرد. این بزرگترین افت سهام این شرکت در طول سال های گذشته می باشد.

جف بیزوس بنیانگذار فروشگاه اینترنتی آمازون نیز، با ثروت بیش از 81.9 دلاری به میزان 2.2 درصد سهام بورس خود را از دست داد و در نتیجه به میزان 1.71 میلیارد دلار از درآمد وی کاهش یافت.  

به خاطر این کوتاهی مقامات آمریکایی، آمانسیو اورتگا مدیر عامل برند تجاری پوشاک زارا نیز به میزان 355 میلیون دلار ثروت شخصی خود را از دست داد. ثروت وی هم اکنون به میزان 83.2 میلیار دلار تخمین زده می شود.

مارک زاکربرگ یکی از دیگر ثروتمند ترین مردان جهان و بنیانگذار شبکه اجتماعی فیس بوک به میزان 2.03 میلیارد دلار دارایی خود را از دست داد. دارایی وی هم اکنون به میزان 62.3 میلیارد دلار رسیده است.

در این فهرست وارن بافت، مدیر عامل شرکت "برکشایر هاتاوی" و از سرمایه داران بزرگ آمریکایی نیز به میزان 852 میلیون دلار دارایی خود را از دست داد، دارایی وی هم اکنون به 72.7 میلیارد دلار رسیده است.

در مجموع، امسال  ارزش کل دارایی های این میلیاردرهای جهان به میزان 4.9 تریلیون دلار کمتر از سال گذشته تخمین زده شده است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала