عذرخواهی بوریس جانسون به خاطر مشروب ویسکی

© Fotolia / Rupbilderعذرخواهی بوریس جانسون به خاطر ویسکی
عذرخواهی بوریس جانسون به خاطر ویسکی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بوریس جانسون به جهت استفاده از واژه ویسکی، در یک معبد هندی از پیروان دین سیک معذرت خواهی نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گاردین، بوریس جانسون وزیر امور خارجه بریتانیا، خشم پیروان دین سیک در هند را بر انگیخت. این مقام بریتانیایی در بازدید و سخنرانی خود از معبد سیک ها، داستان واردات ویسکی از اسکاتلند به هندوستان را مطرح ساخت که این امر موجب خشم پیروان دین سیک گردید.

شایان ذکر است، نوشیدن مشروبات الکلی برای پیروان دین سیک ممنوع می باشد.

بوریس جانسون در معبد سیک ها در میان سخنان خود چنین گفت: "جریمه هندی ها برای ویسکی اسکاتلندی رقمی برابر با 150٪ است. ما باید این ویسکی را برای بستگان خود (در هند) هدیه بیاوریم، زیرا ما معاف از پرداخت گمرک هستیم… من امیدوارم کسی از حرف من دلخور نشود، منظورم این است اگر کسی به هند می رود، باید یک بطری ویسکی نیز با خود ببرد".

اما سخنان وی به ذائقه یکی از پیروان دین سیک در معبد خوش نیامد. این خانم که بابلیر کائور نام داشت، به وزیر چنین گوشزد کرد: "چطور شما جرات می کنید در معبد مقدس سیک، سخن از مشروبات الکلی بیاورید، این یک بی ادبی است!".

با این وجود شهردار سابق لندن همچنان بر اظهار نظر خود اصرار ورزید: "من خیلی برای شما متاسفم که فکر می کنید الکل چیز بدی است، ادیان مذهبی در دنیا عقاید متفاوتی دارند. اما من کاملا حرف شما را درک می کنم"

به نقل از این منبع خبری، جانسون با این وجود بابت حرف خود عذرخواهی نمود. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала