با برداشتن رحم، میل جنسی کم نمی شود

© Fotolia / VadimGuzhvaبا برداشتن رحم، میل جنسی کم نمی شود
با برداشتن رحم، میل جنسی کم نمی شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
زندگی بدون رحم، بعد از جراحی هیسترکتومی بستگی به سن، وضعیت بیمار، نژاد، محل زندگی و از همه مهم تر نظر پزشک دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم، یکی از اصلی ترین نگرانی هایی که خانم ها درخصوص برداشتن رحمشان دارند، این است که میل جنسی شان را از دست بدهند و این مسئله روی زندگی زناشویی شان تاثیر منفی بگذارد.

اما واقعیت این است که در اغلب موارد، یعنی در بیش از 80 درصد جراحی های هیسترکتومی، با برداشتن رحم، نه میل جنسی کم می شود و نه قدرت ارضای جنسی پایین می آید.

البته اگر در عین عمل جراحی، علاوه بر رحم، تخمدان ها نیز برداشته شوند، فرد تا حدی دچار خشکی واژن می شود، چون ترشح هورمون های تخمدانی در بدنش کم خواهدشد. این وضعیت ممکن است روی توانایی جنسی فرد اثر بگذارد که با هورمون درمانی و استفاده از ترکیبات روان کننده مشکلات بیمار قابل رفع خواهند بود.

اما یک نکته در این میان بسیار مهم است، بعد از هیسترکتومی (عمل برداشتن رحم) باید با بارداری و بچه خداحافظی نمود؟!
جراحی هیسترکتومی دو نتیجه برای خانم ها به همراه دارد، اولین نتیجه این نوع عمل جراحی، قطع خونریزی های ماهانه است و نتیجه دوم آن، عدم امکان بارداری بعد از عمل محسوب می شود. از آنجا که برای شروع قاعدگی، دیواره رحم ریزش پیدا می کند، در نبود رحم، جریان خونی هم نخواهد بود.

از طرف دیگر رحم محلی است که در آن لانه گزینی صورت می گیرد و بچه در آن رشد می کند، پس وقتی رحم برداشته شود، جایی برای بارداری نیز وجود نخواهد داشت.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала