مخالفت شورای نگهبان: نتایج شمارش آراء به صورت تدریجی اعلام گردد

© REUTERS / Raheb Homavandiمخالفت شورای نگهبان: نتایج شمارش آراء به صورت تدریجی اعلام گردد
مخالفت شورای نگهبان: نتایج شمارش آراء به صورت تدریجی اعلام گردد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبر وزیر کشور ایران در خصوص اعلام نتایج قطعی انتخابات ریاست جمهوری ایران به صورت یکباره، پس از چند ساعت توسط قائم مقام وزیر کشور اصلاح گردید.

به گفته قائم مقام وزیر کشور ایران: با نظر شورای نگهبان و مرتفع شدن مشکل حقوقی، نتایج شمارش آراء‌ در این انتخابات همانند سال های گذشته به صورت تدریجی اعلام خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم، قائم مقام وزیر کشور ایران گفت: در تبصره ۸ ماده ۳۱۱ قانون انتخابات ریاست‌ جمهوری تصریح شده؛ "نتیجه شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری پس از وصول گزارش هیات اجرایی مرکزی به وسیله وزیر کشور اعلام می‌شود".
وی افزود: با توجه به اینکه این تبصره، برداشت حقوقی ستاد انتخابات کشور که امروز توسط وزیر محترم کشور اعلام شد این بود که "مطابق تبصره الحاقی، نتیجه شمارش آرا (نه نتایج شمارش آرا) مبتنی بر گزارش هیات اجرایی مرکزی می‌بایست به یکباره توسط وزیر کشور اعلام شود".
قائم مقام وزیر کشور گفت: با توجه به اینکه وزارت کشور نیز به لحاظ اجرایی با اعلام تدریجی نتایج شمارش آرا موافق است و با کسب نظر شورای نگهبان مشکل حقوقی فوق مرتفع می گردد، در این دوره نتایج شمارش به صورت تدریجی به اطلاع ملت ایران خواهد رسید".

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала