اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران به صورت یکباره، نه تدریجی خواهد بود

© REUTERS / Official website of the President of the Islamic Republic of Iranاعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران به صورت یکباره، نه تدریجی خواهد بود
اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران به صورت یکباره، نه تدریجی خواهد بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر کشور ایران گفت، امسال نتایج انتخابات زودتر از سالهای قبل اعلام می گردد، البته به صورت قطعی نه تدریجی نتایج آرا اعلام می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین، وزیر کشور ایران در نشست خبری خود با رسانه‌ها افزودند: در دوره‌های قبلی نتایج به صورت تدریجی اعلام می‌شد، اما این نحوه اعلام نتایج مشکلاتی داشت؛ به طور مثال آمار یک نامزد در یک استان نسبت به نامزدهای دیگر 70، 80 درصد بیشتر بود اما در استان‌های دیگر نامزدهای دیگر رأی بیشتری کسب می‌کردند، بنابراین این جابجایی آرا و بالا و پایین رفتن نتایج سوء تفاهم و گمانه‌زنی ایجاد می‌کرد. بنابراین نتایج شمارش نهایی به صورت یک‌باره اعلام شود.

رحمانی فضلی درباره احتمال رفتن انتخابات به مرحله دوم اظهار کرد: اگر نامزدهایی که اعلام کناره‌گیری کرده‌اند کتباً به ما این کناره‌گیری را اعلام کنند فقط دو نفر اصلی در انتخابات باقی می‌مانند بنابراین احتمال رفتن انتخابات به دور دوم نیست.

رحمانی فضلی در درباره تجمعات در فضای باز نیز گفت: ما از اول اعلام کردیم که راه انداختن کارناوال‌های خیابانی ممنوع است. تاکنون هم هیچ مجوزی برای برگزاری کارناوال نداده‌ایم. در میدان شهدای شهر مشهد قرار است تجمعی انجام شود که استاندار خراسان رضوی ابلاغ کرده که این تجمع خلاف است.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: انتخابات شرایط خاص هیجانی خود را دارد ولی انتظار ما از نامزدهای انتخابات که می‌خواهند الگوی جامعه باشند این است که مسائل مختلف را بیشتر رعایت کنند.    

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала