گزارش و تحلیل

شانس شرکت های روسیه برای سرمایه‌گذاری در صنعت نفت ایران بالا تر از شرکت های آمریکایی است

© Sputnik / Alexei Danichevمنبع: ایران شرکت های روسیه را از شرایط قراردادهای نفتی جدید خود مطلع نکرد
منبع: ایران شرکت های روسیه را از شرایط قراردادهای نفتی جدید خود مطلع نکرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش ایرنا، ندا موسوی زادگان عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در 22 – مین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران گفت که شرکت «پال» آمریکا تصمیم گرفت برای تولید فیلتر های پیشرفته پالایشگاهی و پتروشیمی یک واحد مشترک را در ایران تشکیل دهد

ندا موسوی زادگان توضیحا گفت که در چارچوب اجرای طرح «اقتصاد مقاومت بر پایه کاهش وابستگی به محصولات خارجی و انتقال معلومات و فناوری ها و ایجاد محل های کار» در ایران همکاری با شرکت «پال» آمریکا شروع شده است. به گفته خانم زادگان، «پال» به ایران فناوری تولید فیلتر ها تحویل داده و تولید فیلتر ها تمام و کمال در اراضی ایران صورت خواهد گرفت. قرار است دو شرکت ایرانی با مشارکت کرپراسیون «پال» آمریکا این تولید را انجام دهند، آن‌ها انواع فیلتراسیون و تجهیزات تصفیه در صنایع، پالایش و پتروشیمی ایران را خواهند ساخت.

نفت - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
نفتگران روسیه در ایران
ندا موسوی زادگان عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت ایران سپس گفت: «ما با راه اندازی این تولیدات نه تنها نیازمندی های خود را رفع کرده بلکه در آینده خواهیم توانست این فیلتر ها را به عراق، آسیای مرکزی، قفقاز و حتی کشور های خلیج فارس صادر کنیم».

جزئیات پولی پروژه آینده سرمایه‌گذاری ها افشا نمی‌شود ولی خانم زادگان تأکید کرد که هم اینک معلوم است که اجرای این پروژه کاری خواهد کرد تا هزینه‌های طرف ایرانی 10 برابر کاهش یابد. خانم زادگان در توضیح گفت: «در دوره تحریم ایران تجهیزات فیلتراسیون و تصفیه از طریق دلال ها وارد کشور ما می‌شد و در نتیجه در تولیدات مسایل جدی بروز می‌کرد و مخارج مربوط در پروژه های نفت و گاز افزایش می یافت. هزینه‌های مربوط به این فیلتر ها تا 10 — 12 هزار دلار می رسید. با راه اندازی بومی سازی فیلتر ها مخارج ما تا 1500 — 2000 دلار کاهش خواهد یافت و نیازمندی های داخلی مان تأمین شده و این امکان فراهم می‌شود که فراورده های دارای کیفیت بالای خود را به خارج بفروشیم».

همچنین نباید جنبه سیاسی این پروژه را از نظر دور انداخت که در حال حاضر پس از لغو تحریمات از بسیاری لحاظ آینده اولین مشارکت ایران و آمریکا در بخش نفتی را تعیین می کند.

امید شکری کله سر، کارشناس مستقل در مسایل نفت و گاز در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک اعلام کرد که موضوع سرمایه‌گذاری در صنعت نفت ایران از در اصل به تصمیم کنگره آمریکا بستگی دارد، وی ادامه داد:

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала