نمایندگان کنگره آمریکا خواستار تحقیقات درباره فعالیت ترامپ هستند

© AP Photo / Jacquelyn Martinآیا ترامپ به خاطر اخراج رئیس اف بی آی استیضاح خواهد شد؟
آیا ترامپ به خاطر اخراج رئیس اف بی آی استیضاح خواهد شد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
همه نمایندگان دموکرات عضو کمیته نظارت و اصلاحات دولتی مجلس نمایندگان و کمیته حقوقی مجلس سنای کنگره امریکا خواستار تحقیقات فوری درباره فعالیت دونالد ترامپ، رئیس جمهور، جف سشنس، وزیر دادگستری و تعداد دیگری از مقامات عالی رتبه کاخ سفید هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه هیل، هر 33 عضو دموکرات کمیته های فوق الذکر بیانیه مربوطه را امضا کردند.
در این بیانیه گفته می شود تحقیقات باید درباره آن باشد که آیا ترامپ و اطرافیانش واقعا مانع تحقیقات فعلی اف بی آی ، وزارت دادگستری و کنگره درباره تماس های اعضای تیم ریاست جمهوری آمریکا با مقامات روسیه شده اند.
روزناکمه نیویورک تایمز روز سه شنبه ادعا کرد ترامپ از جیمز کومی، رئیس سابق اف بی آی درخواست کرده بود تحقیقات درباره فعالیت مایکل فلین، دستیار سابق رئیس جمهور در امور امنیت ملی آمریکا را متوقف کند اما کاخ سفید منکر این شده است.
ترمپ کومی را هفته گذشته برکنار کرده و اعلام کرد او نمی تواند وظایف شغلی خود را انجام دهد. کومی در حال تحقیقات در رابطه با "روابط ترامپ با روسیه" بود اما هم کاخ سفید و هم کرملین وجود چنین روابطی را تکذیب کرده اند.
هیلاری کلینتون، نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 نیز کومی را متهم کرده بود که قصد داشته با انتشار خبر آغاز دوباره تحقیقات درباره وی ده روز قبل از انتخابات باعث شکستش شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала