گزارش و تحلیل

هراس آمریکا از کیم جونگ اون

© Sputnik / Iliya Pitalevکیم جونگ اون
کیم جونگ اون - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا از غیرقابل پیش بینی بودن کیم جونگ اون می ترسد.

به گزارش « اسپوتنیک» با استناد به اعلامیه  سازمان « سیا»،  مرکز ضربتی  کره  برای مقابله با  خطر هسته ای  پیونگ یانگ  تأسیس شده است.  گفته شده است که هدف  از تأسیس مرکز مذکور — « استفاده از امکانات و ذخایر و اختیارات سازمان « سیا» برای  حل و فصل  مسأله هسته ای و خطر موشک های بالستیکی  کره شمالی است».

در اعلامیه  آمده است که  مرکز « همکاری تناتنگی با دیگر سرویس های  اطلاعاتی  و  امنیت  ملی آمریکا خواهد داشت».

پروفسور الکساندر  کوبیشکین از دانشگاه دولتی سن پیترزبورگ  در مصاحبه با رادیو « اسپوتنیک»  متذکر شد  که ایجاد  مرکز،  گویای  جدی بودن  مقاصد آمریکا در آن منطقه است.

—  شایان ذکر است که این اولین  مرکز منطقه ای در چارچوب  سازمان « سیا»  طی سال های اخیر  است  که در جهت سیاست آمریکا  و  تحکیم  تعامل  نظامی — استراتژیکی  با کره جنوبی سمتگیری شده است.  این امر گواه  توجه رو به افزایش  ایالات متحده نسبت به  اوضاع در  شبه جزیره کره  مرتبط با  برنامه هسته ای  کره شمالی  و در قالب  جهات جدید سیاست  خارجی آمریکاست. پیداست  که آمریکایی  ها آشکارا  توجه بیشتری نسبت به سیاست  حیله گرانه  سیاستمداران کره شمالی مبذول می دارند  از جمله نسبت به تاکتیک  و  استراتژی  کیم  جونگ اون.  همانا به این دلیل  مرکز اطلاعات تحلیلی  جدید تأسیس شده است».

به عقیده وی، آمریکا برای جمع آوری اطلاعات از تمام امکانات خود استفاده می کند.

—  از « اوکیناوا»  می توان تمام این برنامه ها را پیاده کرد، مراکز  شناور و گروه اطلاعاتی  می توانند در کشتی هایی  که  شبه جزیره کره در  حال گشت زنی هستند مستقر شوند.  آنها  اوضاع را زیر نظر خواهند داشت.  مطابق با  ارزیابی  تحلیلگران آمریکایی،  مهمترین موضوع آن است  که اوضاع از کنترل خارج نشود. غیرقابل پیش بینی بودن  کیم جونگ اون  آمریکایی ها را می ترساند که سیاست آنها در خصوص  اوضاع جدید در شبه جزیره کره  هنوز شکل نگرفته است».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала