سرکرده جدید داعش در افغانستان کیست؟

© AFP 2023 / Patrick Bazسرکرده جدید داعش در افغانستان کیست؟
سرکرده جدید داعش در افغانستان کیست؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
منبع خبری از دولت افغانستان اطلاع داد : فردی با نام «ارهابی» که به نظر برادر «حافظ سعید» رهبر سابق گروه تروریستی داعش در افغانستان است به جای «عبدالحسیب لوگری» سرپرست داعش افغانستان شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، یک منبع نامش فاش نشد، روز سه شنبه به رسانه های افغانستان اطلاع داد: ارهابی به تازگی با 100 جنگجوی جدید و سلاح های سبک و سنگین از منطقه «اروکزی ایجنسی» پاکستان به افغانستان وارد شده است.
«عبدالحسیب لوگری» دومین سرکرده داعش در افغانستان، حدود سه هفته پیش در شهرستان اچین ننگرهار در حملات هوائی کشته شدودولت افغانستان این خبر را تایید کرد.
گروه داعش حوزه فعالیت خود را در افغانستان که بخشی از منطقه موسوم به «خراسان» می داند، از سه سال قبل آغاز کرده و فرماندهی این گروه را «حافظ سعید» برعهده داشت.
سعید اولین سرکرده داعش در افغانستان بود که سال گذشته در استان ننگرهار در حمله هواپیماهای بدون سرنشین خارجی در این استان کشته شد.
این منبع دولتی در باره سرکرده جدید داعش در افغانستان گفت که ارهابی 4 روز پیش از مسیر کوهستانی «تورا بورا» در شرق افغانستان که زمانی پناهگاه امن گروه القاعده بود، وارد شهرستان «اچین» شده است.
مناطق کوهستانی و صعب العبور شهرستان های اچین، «کوت»، «نازیان» و «هسکه مینه»، استان ننگرهار محل اصلی استقرار و فعالیت گروه تروریستی داعش در افغانستان است، اما برخی منابع گفته اند که این گروه در استان های جنوبی از جمله زابل و غزنی و استان های شمالی حضور دارند.
فرماندهان نظامی و امنیت ملی افغانستان بارها تاکید کرده اند که فعالیت های این گروه تروریستی را تحت نظر دارند و اجازه مستقر شدن آنان در استان ها را نخواهند داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала