امریکا ناوگان دریایی را برای عقب نماندن از روسیه افزایش می دهد

© AP Photo / Jacquelyn MartinАмериканский адмирал Джон Ричардсон
Американский адмирал Джон Ричардсон - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، آدمیرال جون ریچاردسون رییس ستاد نیروهای دریایی امریکا، خواستار افزایش ناوگان دریایی امریکا برای رقابت با کشورهای چین و روسیه شد.

پورتال « Defense News» به نقل از ریچاردسون می نویسد: «چین و روسیه در تمام حوزه ها و حتی سرعت عملکرد توانایی رقابت دارند. هر دو کشور قدرت فضایی، سایبری و هسته ای بالای دارند».

به گفته وی، هر دو کشور قدرت و منافع امریکا را در مناطق مختلف دنیا و بویژه در آب ها با چالش روبرو می کنند. ریچاردسون خاطرنشان کرد که روسیه حضور خود را در عملیات دریایی بالتیک، دریای سیاه، مدیترانه و دریای خزر گسترش داده است. وی بر این واقعیت تاکید می کند که روسیه ناوگان زیردریایی خود را حفظ و به روزرسانی کرده و طی ماه گذشته نیز دومین زیردریایی اتمی «یاسن» را به آب انداخته است.

وی با تکیه بر این واقعیات تاکید کرد که امریکا باید هرچه سریعتر ناوگان دریایی را تقویت کند.

ریچاردسون می گوید: «بالابردن قدرت نظامی — دریایی نیازمند افزایش تعداد کشتی ها است. در حال حاضر هدف ما این است که ناوگان دریایی به 310 کشتی برسد. اما اگر به چشم انداز بلند مدت نگاه کنیم، آنوقت برای ما روشن می شود که خروج از این چارچوب با ساخت کشتی های جدید امکان پذیر است.» به گفته وی، هدف جدید آمریکا باید دستیابی به سطح 355 کشتی باشد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала