مامور سابق سیا: ایران به آزمایشات موشکی کره شمالی کمک می کند

© REUTERS / KCNAمامور سابق سیا: ایران به آزمایشات موشکی کره شمالی کمک می کند
مامور سابق سیا: ایران به آزمایشات موشکی کره شمالی کمک می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرد فلیتس تحلیل گر سابق سازمان سیا گفت که تهران به کره شمالی درطراحی موشک کمک می کند.

به گزارش اسپوتنیک، وی به سی ان بی سی گفت ، پرتاب آخر کره شمالی گواه پیشرفت شان در زمینه تصاحب تکنولوژی موشکی است. حامل جدید ، موشک بالستیکی برد متوسط به همراه دارد که می تواند دانش بیشتری را در خصوص فن آوری پرتاب در اختیار کره شمالی قرار دهد. در آینده این امر ممکن است برای موشک های دوربرد استفاده شود.
این کارشناس بیان داشت: « این پیشرفت قابل توجهی در طرح موشکی است، که شاید می تواند کلاهک به نسبت سنگین را تحمل کرده و آن را تا مسافت مشخصی حمل نماید.»
به گفته فلیتس ، «اطلاعات کاملا کافی » وجود دارد مبنی بر اینکه پیشرفت کره شمالی به واسطه کمک هاییست که تهران به برنامه موشکی آنها ارائه می دهد.
وی افزود: اطلاعاتی وجود دارد که دانشمندان ایرانی از پرتاب های موشک های دوربرد کره شمالی و حتی آزمایشات هسته ای آنها بازدید کرده اند. در عین حال مشخص نیست که آیا نظامیان و دانشمندان ایرانی در آزمایشات موشکی کره شمالی در تاریخ ۱۴ ماه می حضور داشته اند یا خیر. همچنین دقیقا معلوم نیست که کمک تهران در چه سطحی نقشی را در طراحی موشک های جدید با نام خواسون ۱۲ بازی می کند.
فلیتس خاتمه داد: « من تبریک می گویم که کره شمالی همچنین سعی کرد دانشمندانی را بیابد که احتمالا دانشمندان شوروی سابق هستند تا با کمک آنها برنامه های تسلیحاتی خود را توسعه دهد.»
شورای امنیت سازمان ملل متحد آزمایشات موشکی اخیر کره شمالی را محکوم کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала