اعدام دو ایرانی به اتهام قتل یک عضو خاندان حاکم کویت

© Fotolia / Arlo MagicmanГород Эль-Кувейт на закате
Город Эль-Кувейт на закате - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دو فرد ایرانی به اتهام قتل یک عضو خاندان حاکم کویت، راننده و خدمتکار اندونزیایی وی و سرقت 350 هزار دینار کویت (تقریبا 33 میلیارد ریال) به اعدام محکوم شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از عصرایران-  دادگاه جزایی کویت به ریاست قاضی "محمد غازی المطیری" 2 شهروند ایرانی مقیم کویت را به اعدام محکوم کرد. این 2 شهروند ایرانی شیخ "صباح" 58 ساله عضو خاندان حاکم در کویت (آل صباح)، را به قتل رسانده‌اند. این قتل نوامبر 2016 اتفاق افتاد و توسط یک عابرپیاده کویتی به اطلاع پلیس رسید.

عابرپیاده کویتی یک فرد هندی‌الاصل را در خیابان می‌بیند که غرق در خون است. وی به فرد کویتی می‌گوید که در آن آپارتمان قتل اتفاق افتاده است. این شهروند کویتی جریان را به اطلاع پلیس می‌رساند.

ماموران پلیس پس از ورود به آپارتمان با 3 جسد مواجه شدند که یکی از آنها متعلق به فردی از خاندان آل صباح بود. هر 3 قربانی از طریق شلیک گلوله به سر و گردن کشته شده بودند.

فرد هندی پس از حضور پلیس به حالت کما رفت و در نتیجه قاتل برای پلیس کویت ناشناس باقی ماند.

در تحقیقات پلیس معلوم شد که پیش از این شیخ کویتی مبلغ 450 هزار دینار (یک و نیم میلیون دلار) را برای سرمایه‌گذاری در بیروت به صورت نقدی از بانک دریافت کرده بود که بخشی از این پول را به وکیل و بخشی را نیز به نزدیکان خود داده بود و مبلغ 350 هزار دینار (یک میلیون و 150 هزار دلار) قبل از سرقت نزد وی بوده است.

پلیس در جریان تحقیقات متوجه می‌شود که یک ایرانی و یک سوریه‌ای قبل از ارتکاب جنایت با وی در ارتباط بوده‌اند، آنها را بازداشت می‌کند و از آنها درباره آخرین دیدارشان با وی سؤال می‌کند.

فرد سوریه‌ای اعلام می‌کند که از مدت‌ها پیش با وی تسویه حساب کرده و دیگر نزد وی کار نمی‌کند.

اما فرد ایرانی که آشپز وی بود مدعی می‌شود که قبل از ارتکاب قتل از آن آپارتمان خارج شده است و تاکید می‌کند که قربانی با کسی دشمن نیست.

پس از آنکه پلیس به بن‌بست رسید فرد هندی که شاهد جنایت بوده است به هوش می‌آید و به پلیس اظهار می‌کند که چهره قاتل پوشیده بوده اما فرد ایرانی در هنگام قتل در آن آپارتمان بوده است. تناقض اظهارات تنها شاهد جنایت با اعترافات فرد ایرانی باعث شد تا پلیس به وی بیشتر مشکوک شود.

پلیس شهروند ایرانی را دوباره مورد بازجویی قرار می‌دهد و در نهایت وی به ارتکاب قتل با همدستی یک ایرانی دیگر اعتراف می‌کند.

فرد ایرانی که با سرمایه‌دار کویتی در ارتباط بوده است مقیم کویت بود. وی در کویت متولد شده است و در آنجا زندگی می‌کند.

ایرانی دیگر نیز مقیم کویت است که با همدستی با دوست ایرانیش که با چهره‌ای پوشیده وارد آنجا شده بود هر 3 فرد موجود در آپارتمان را در ابتدا با طناب می‌بندد و سپس آنها را به قتل می‌رساند و تنها دوست ایرانی وی زنده از آنجا خارج می‌شود. فرد هندی نیز به این دلیل جان سالم به در برده بود که پس از آنکه با چاقو گردن وی را زده بودند تظاهر به مرگ کرده بود.

تعداد زیادی ایرانی در کویت مقیم هستند. آنها معمولا نیروی کار این کشور هستند. بر اساس آمار سال 2003 تعداد ایرانیان مقیم کویت بیش از 80 هزار نفر است.

جمعیت کویت در سال 2014 4 میلیون نفر بوده است که تنها 1.2 میلیون نفر شهروند کویتی بودند و 2.8 میلیون نفر خارجی هستند که در کویت کار می‌کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала