صندوق های رای گیری مستقر در فدراسیون روسیه برای ایرانیان مقیم

© REUTERS / Official website of the President of the Islamic Republic of Iranانتخابات ریاست جمهوری ایران در کانادا برگزار نخواهد شد
انتخابات ریاست جمهوری ایران در کانادا برگزار نخواهد شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در روز جمعه 29 اردیبهشت 1396 (19 می 2017) برگزار خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت جمهوری اسلامی در روسیه- صندوق شماره یک در مجتمع آموزشی پیام امام (ره) شهر مسکو پایتخت روسیه وابسته به سفارت جمهوری اسلامی مستقر خواهد شد و شهروندان ایرانی واجد شرایط رای دادن می توانند به خیابان نوواتروف، شماره 4/ 11 دی مراجعه کنند.

بنا به اعلام روز دوشنبه صندوق دوم نیز در انجمن دوستی ایران در شهر سن پترزبورگ به صورت سیار با زمان کار 11 تا 15 به وقت محلی و نشانی استقرار اولیه در خیابان لی تی نی پروسپکت شماره 60، طبقه دوم قرار می گیرد.

ایرانیان مقیم در مناطق ساحلی دریای خزر روسیه نیز می توانند رای خود را برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به صندوق مستقر در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر آستراخان به نشانی خیابان آدمیرا لتیسکایا، پلاک 3 بیاندازند.

چهارمین صندوق رای گیری نیز در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر قازان پایتخت جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه به نشانی خیابان اسپارتاکووس کایا 6 — ساختمان سووار پلازا، طبقه سوم قرار می گیرد.

زمان آغاز رای گیری براساس وقت محلی ساعت هشت و پایان آن نیز ساعت 18 روز جمعه 29 اردیبهشت ماه اعلام شده است و رای دهندگان 18 سال تمام (متولدین 29/2/1379 و قبل از آن — به میلادی 18/05/2000) با شناسنامه ایران و همراه داشتن شماره کارت ملی یا گذرنامه ایرانی می توانند رای خود را به یکی از چهار صندوق اعلام شده بیاندازند.

پست الکترونیکی p.election1396@mfa.gov.ir تخصیص داده شده برای کلیه ایرانیان خارج از کشور برای طرح پرسش و دریافت پاسخ در نظر گرفته شده است و همچنین بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو نیز آماده پاسخگویی به پرسش های هموطنان است.

بنا به اعلام حسن قشقاوی رئیس هیات نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در خارج از کشور، 29 اردیبهشت ماه همزمان با رای گیری در ایران، در 103 کشور و 279 شعبه، برای اخذ رای از ایرانیان مقیم خارج اقدام می شود.

معاون وزیر امور خارجه همچنین اعلام کرده است که براساس تازه ترین اطلاعات قطعی شده در 132 نمایندگی شامل سفارتخانه ها و سرکنسولگری انتخابات برگزار می شود و براساس پرونده های تشکیل شده کنسولی، 2.5 میلیون هموطن در خارج حائز شرایط رای دادن هستند که البته آمار دقیقی نیست و همیشه آمار شناوری داریم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала