آیا ترامپ به خاطر اخراج رئیس اف بی آی استیضاح خواهد شد؟

© AP Photo / Jacquelyn Martinآیا ترامپ به خاطر اخراج رئیس اف بی آی استیضاح خواهد شد؟
آیا ترامپ به خاطر اخراج رئیس اف بی آی استیضاح خواهد شد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک استاد دانشگاه آمریکایی که قبلا هم پیروزی ترامپ را در انتخابات پیش بینی کرده بود ، مدعی شد که اخراج مدیر اف بی آی برای استیضاح رئیس جمهور کشور بهانه ای کافیست.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری ایسنا، به نقل از روزنامه ایندیپندنت نوشت: آلن لیچمن که قبلا هم نتایج تمامی انتخابات آمریکا از سال 1984 را به درستی پیش بینی کرده است اکنون ادعا می‌کند اخراج جیمز کومی، رئیس اف بی آی توسط ترامپ از مساله واتر گیت جدی‌تر است.
لیچمن گفت: او اکنون می‌تواند در آستانه استیضاح قرار بگیرد. از نمای بیرونی او اکنون از قانون در ممنوعیت پذیرش هدایا و مبالغ از دولت‌های خارجی سرپیچی کرده و قوه قضائیه را سردرگم کرده است.
وی خاطر نشان نمود: من نمی‌گویم ما باید ترامپ را اکنون استیضاح کنیم اما خواهان آغاز تحقیقات برای استیضاح وی هستم.
این استاد تاریخ همچنین بیان داشت: این گزارش‌ها که ترامپ ممکن است تلاش کرده باشد روند قضائی تحقیقات اف بی آی درباره ارتباط وی با روسیه را دچار اختلال کرده باشد را باید مورد توجه قرار دهیم.
لیچمن در ادامه به نوعی رئیس‌جمهور آمریکا را به دروغ گفتن درباره دلیل اخراج رئیس اف بی آی متهم کرد.
پس از اخراج کومی طی هفته گذشته کاخ سفید تلاش زیادی می کند تا این اقدام ترامپ را توضیح دهد.
مقامات کاخ سفید در تلاش هستند تا از رئیس‌جمهور در مقابل اتهامات دموکرات‌ها مبنی بر اینکه کومی به دلیل دستیابی به اطلاعاتی درباره ارتباط میان کمپین ترامپ و روسیه از سمت خود برکنار شده است، حفاظت کنند.
سخنگویان کاخ سفید ادعا کرده‌اند که کومی به دلیل نحوه مدیریت پرونده استفاده هیلاری کلینتون از سرور ایمیل شخصی اخراج شده است.
همچنین دولت ترامپ به پیشنهاداتی از جف سشنز،‌ دادستان کل این کشور و معاون وی مبنی بر اخراج کومی اشاره می‌کند.
با این حال با گذر زمان تقریبا روشن شده است که این اظهاراتی تنها توجیهاتی هستند تا به نحوی روی اقدام رئیس‌جمهور سرپوش بگذارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала