موضع گیری پاپ در مقابل ترامپ

© REUTERS / Stefano Rellandini پاپ فرانسیس ترامپ را با هیتلر مقایسه کرد
پاپ فرانسیس ترامپ را با هیتلر مقایسه کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رهبر کاتولیک های جهان اعلام کرد در برابر موضع رئیس جمهوری آمریکا در قبال تغییرات آب و هوایی و مهاجران خواهد ایستاد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، در مقاله ای به قلم ساموئل آزبورن نوشت: پاپ فرانسیس دربارۀ دیدار رسمی ماه آینده اش با ترامپ گفت نمی خواهد پیش داوری کند و او را با ذهنی باز پذیرا خواهد بود، اما با وی با صراحت صحبت خواهد کرد.

پاپ خاطر نشان کرد «با اینکه ممکن است یکی نسبت به دیگری متفاوت بیاندیشد باز هم باید به صحبت های او گوش داد و پس از آن، موضع خود را بدون قضاوت به او اعلام کرد».

دیدار پاپ و ترامپ به دلیل مواضع کاملا متفاوت آن دو در خصوص مسائلی چون بحران مهاجران و گرمایش زمین به طور بالقوه انتظار می رود که با اتفاقاتی عجیب روبرو باشد.

سال گذشته در هنگام مبارزات انتخاباتی در آمریکا، از پاپ درباره ایده های ترامپ در زمینه مهاجرت و کشیدن دیوار مرزی با مکزیک سوال شد، و وی در پاسخ گفت: «چنین مردی مسیحی نیست».

ترامپ که در خانواده ای پروتستان تربیت شده است، در واکنش گفت از پاپ بعید بود که ایمان و دین وی را زیر سوال ببرد.

دربارۀ تغییرات آب و هوایی نیز پاپ و ترامپ تفاوت نظرهای اساسی با هم دارند. رئیس جمهور آمریکا به دنبال از میان برداشته شدن قوانین زیست محیطی تصویب شده در زمان اوباما است و تهدید کرده که از پیمان آب و هوایی پاریس خارج خواهد شد، اما پاپ احترام به محیط زیست و مطالعات در زمینه مبارزه با گرمایش زمین که توسط بشر به وجود آمده اند را جز اولویت های دوره رهبری خود بر کاتولیک ها و واتیکان قرار داده است.

با تمام این تفاسیر پاپ باز هم معتقد است که همه درها برای دستیابی به یک دیدگاه مشترک بسته نشده است و باید شرایط را قدم به قدم بررسی کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала