پس از اینکه مار انسان را نیش می زند در خون چه اتفاقی می افتد؟(ویدئو)

© Flickr / Michael Ransburgپس از اینکه مار انسان را نیش می زند در خون چه اتفاقی می افتد؟(ویدئو)
پس از اینکه مار انسان را نیش می زند در خون چه اتفاقی می افتد؟(ویدئو) - اسپوتنیک ایران
اشتراک
واکنش خون انسان به نیش مار بسته به حجم زهر در کثری از ثانیه صورت می گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، کلیپی در شبکه های اجتماعی مبنی بر واکنش خون انسان به نیش مار منتشر شده است که نشان می دهد نیش و زهر مار چه بلایی بر سر خون انسان می آورد.
این کلیپ توسط بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی منتشر شده و طرفداران بسیاری میان علاالخصوص کوه نوردان و اشخاصی که در مسیر های تفریح و یا کاری خود با این حیوانات برخورد می کنند، پیدا کرده است.

در کلیپ منتشر شده در یک آزمایشگاه، ماری را وادار به نیش زدن می کنند و زهری که از نیش او بیرون می آید را در جایی نگه می دارند. پس از آن این زهر را با خون انسان مخلوط کرده و در نهایت پس از چند ثانیه دیده می شود که خون به صورت لخته در آمد. پس از ورود زهر ناشی از نیش مار نیز همین اتفاق در خون شخص می افتد و پس از مدتی خون وی شروع به لخته شدن می کند. خون لخطه شده دیگر نمی تواند در رگ ها جریان داشته باشد و فرد به علت نرسیدن خود به قلب و مغز، دچار مرگ می شود.

عده ای از کاربران این کلیپ ها را جالب ارزیابی کردند و عنوان کردند برای جلوگیری از این حالت باید جایی که مار نیش زده را بصورت ضربدری بریده و با دهان اقدام به خارج کردن زهر نماییم.
در مقابل عده ای دیگر از کاربران عنوان کرده اند که خون در معرض قرار گرفتن در اکسیژن و سایر عناصر در فضای پیرامون منعقد می گردد. در هنگامیگه حجامت هم انجام می دهید برای خون شما چنین اتفاقی میافتد. اثرات مخرب زهر بعضی از مارها بر سلول های خونی و شش انکار نمیشود اما کمی متفاوت است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала