هشدار کارشناسان در باره حملات جدید باج افزار WannaCry در روزهای آتی

© AFP 2023 / ALEXEY SAZONOVهشدار کارشناسان در باره حملات جدید باج افزار WannaCry در روزهای آتی
هشدار کارشناسان در باره حملات جدید باج افزار WannaCry در روزهای آتی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان می گویند ممکن است حمله گسترده باج افزار موسوم به "وانا کرای" (WannaCry)، روز دوشنبه با بازگشت مردم به سرکارشان در سراسر جهان افزایش پیدا کند.

روز جمعه 12 مه، گزارش‌های متعددی از یک حمله گسترده سایبری با هدف باج‌گیری در مقابل بازگرداندن اطلاعات رایانه های قربانی منتشر شد. بر اساس گزارش ها، این حمله توسط باج افزاری به نام "وانا کرای" انجام شده و هزاران رایانه را در سراسر جهان قفل کرد.
دفاتر شرکت فدکس در آمریکا، یک شرکت مخابراتی در اسپانیا و نیز سیستم ملی بهداشت بریتانیا و چندین بیمارستان در این کشور در میان سیستم های قربانی بوده و اطلاعات مربوط به بیماران از دسترس خارج شده است.
راب وین رایت، رییس یوروپل پلیس اروپا تاکید کرد: "این حمله ویروسی از آن جهت منحصر به فرد است که انتشار آن به صورت اتوماتیک با عملکردی شبیه کرم‌ها انجام شده است".
وی با بیان اینکه ممکن است این یک تهدید روزافزون باشد، گفت: "من نگران آن هستم که بعد از آنکه کارمندان روز دوشنبه به سر کار برگردند، تعداد قربانیان این حمله افزایش پیدا کند".
کارشناسان می گویند ویروس WannaCry باج افزاری است که هدفش شبکه های رایانه ای کمپانی‌های ماشین‌سازی، بیمارستان‌ها، فروشگاه‌‌ها و مدارس می باشد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала