فرود موشک کره شمالی در نزدیکی خاک روسیه

© AP Photo / Ahn Young-joonТелевизионный репортаж об испытательном пуске северокорейской баллистической ракеты Pukguksong-2. Архивное фото
Телевизионный репортаж об испытательном пуске северокорейской баллистической ракеты Pukguksong-2. Архивное фото - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاخ سفید می گوید از آنجا که تازه ترین موشک آزمایش شده از سوی کره شمالی در نزدیکی خاک روسیه فرود آمده

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین، کاخ سفید می گوید از آنجا که تازه ترین موشک آزمایش شده از سوی کره شمالی در نزدیکی خاک روسیه فرود آمده، انتظار می رود مسکو واکنش جدی تری نسبت به آن داشته باشد.

کاخ سفید در نخستین واکنش به تازه ترین آزمایش موشکی کره شمالی که امروز صبح به وقت محلی پیونگ یانگ انجام شد، گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نمی تواند تصور کند که «ولادیمیر پوتین» همتای روس وی از این اقدام خرسند باشد چرا که محل فرود موشک تازه شلیک شده به خاک روسیه نزدیکتر بود تا ژاپن.

کاخ سفید همچنین افزود: پرتاب این موشک به مثابه دعوت از همه ملت ها برای اعمال تحریم های شدیدتر علیه کره شمالی است.

گفتنی است آزمایش موشکی جدید کره شمالی از منطقه «کوسانگ» واقع در شمال غربی پیونگ یانگ انجام شد.

این در حالی است که «چوئه سون هوی» مدیر کل وزارت خارجه کره شمالی در رابطه با آمریکا، روز شنبه- ۱۳ ماه مه- از تمایل پیونگ یانگ برای مذاکره با دولت جدید واشنگتن به شرط مهیا بودن شرایط سخن گفت.

وی این اظهارات را در توقفی که در مسیر بازگشت از نروژ به کره شمالی در پکن- پایتخت چین- داشت؛ عنوان کرد.

چوئه در پاسخ به این سوال که آیا پیونگ یانگ آماده مذاکره با دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا است، گفت: اگر شرایط لازم مهیا باشد، بله مذاکره خواهیم کرد.

گفتنی است که این موشک در دریای ژاپن شلیک شده است که بین شبه جزیره کره، ژاپن و روسیه مشترک است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала